فونیکسریمکسبهتام

خودرو از کارخانه گران شد

قدم گذاشتن خودروسازان در جاده گرانی

عصر خودرو- چند سالی می شود که خودرو سازان سوار بر خودرو گرانی شده و هر بار به یک بهانه قیمت خودرو ها را افزایش می دهند .

خودرو از کارخانه گران شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از میزان، چند سالی می شود که خودرو سازان سوار بر خودرو گرانی شده و هر بار به یک بهانه قیمت خودرو ها را افزایش می دهند و این در حالیست که با کاهش قیمت در برخی از نهاده های تولید هیچ خبری از ارزانی نمی شود.

    همین چند سال پیش بود که به بهانه تحریم ها مرغ خودرو سازان روی یک پای خود ایستاد و به بهانه افزایش قیمت تمام شده واردات مواد اولیه  قیمت خودروها افزایش یافت اما با رفع تحریم ها و کاهش قیمت واردات قیمت خودرو کاهش نیافت.

    در سال 95 نیز خودرو سازان با بهانه های مختلف در پی افزایش قیمت خودرو هستند و این موضوع را دبیر انجمن خودروسازان تایید کرده و میگوید : در سال جدید خودروسازان درخواست خود برای افزایش قیمت محصولات را به شورای رقابت ارسال کرده‌اند زیرا از اردیبهشت سال 1393 قیمت خودرو ثابت مانده است.

    وی به این نکته نیز اشاره کرد که  وزیر صنعت مکاتباتی با شورای اقتصاد برای خروج خودرو از لیست کالاهای انحصاری داشته است و ظاهرا این مکاتبات هنوز در شورای اقتصاد در نوبت بررسی قرار نگرفته و نتیجه‌ای حاصل نشده است.

    اگر چه خودرو سازان در پشت پرده به دنبال بهانه ای برای افزایش قیمت خودرو هستند اما این بار با افزایش نرخ بیمه شخص ثالث قیمت برخی خودروهای داخلی زیر 50 میلیون تومان بین 130 تا 150 هزار تومان افزایش یافت.

    به گزارش میزان این طور که به نظر می رسد بخت در سال 95 هم برای گران کردن محصولات با خودرو سازان یار شده و خودرو در سراشیبی گرانی قرار گرفته است.

    این اتفاق در حالی رخ می دهد که به گفته بسیاری از کارشناسان بعد از توافق هسته ای و اجرای برجام تا حدود زیادی هزینه نقل و انتقال پول و هزینه های مالی کاهش پیدا کرده است اما هیچ یک از خودروسازان حتی اشاره کوچکی به این نکته نداشته اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو