فونیکسریمکسبهتام

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به تصادفات نوروزی؛

۵۲ درصد حادثه‌دیدگان سر صحنه فوت شدند

تصادفات شدید بود

عصر خودرو- معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حدود ۵۲ درصد از فوتی‌های تصادفات نوروزی در محل حادثه رخ داد که رقم بالایی است و باید مورد واکاوی قرار بگیرد.

۵۲ درصد حادثه‌دیدگان سر صحنه فوت شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، محمد آقاجانی؛ معاون درمان وزارت بهداشت امروز در نشستی خبری با اشاره به انجام برنامه‌ریزی گسترده در نوروز 95 گفت: دستورالعملی که هر ساله از ناحیه وزیر بهداشت به مراکز درمانی و دانشگاهی ابلاغ می‌شد؛ مورد بازنگری قرار گرفت، نقاط ضعف و قوت آن مشخص و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

    وی همچنین از راه‌اندازی سامانه اطلاعاتی سلامت نوروزی در نوروز 95 خبر داد و گفت: در این سامانه، اطلاعات 6200 موسسه پزشکی فعال در 550 شهر در ایام نوروز منتشر شد و مردم می‌توانستند با مراجعه به این سامانه از موسسات پزشکی فعال در نوروز باخبر شوند.

    آقاجانی با اشاره به اعزام 10 تیم نظارتی برای بازرسی و نظارت در 76 بیمارستان و 336 پایگاه اورژانس ادامه داد: تیم نظارت مشکلات را بررسی کرده و در محل، تذکرات لازم برای رفع نواقص داده شد. همچنین 57 دانشگاه علوم پزشکی با تشکیل تیم نظارتی، مراکز درمانی را مورد بازرسی قرار دادند.

    معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام فعالیت 2100 پایگاه اورژانس گفت: این مراکز دارای بیش از 22 بالگرد، 5 هزار آمبولانس و 18هزار و 500 نیروی انسانی برخوردار بودند.

    وی همچنین با بیان اینکه 154 هزار ماموریت در ایام نوروز انجام شد، ادامه داد: این میزان نسبت به نوروز 94، 20 درصد رشد داشته است و از این تعداد ماموریت 33 هزار مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده که نسبت به نوروز 94، 24 درصد رشد را نشان می‌دهد.

    آقاجانی افزود: از 33 هزار ماموریت یاد شده در حوادث ترافیکی 28 هزار ماموریت منجر به انتقال مجروح به بیمارستان شده است.

    وی همچنین در خصوص فوتی‌های ناشی از حوادث گفت: حدود 52 درصد از فوتی‌ها در محل حادثه اتفاق می‌افتد که رقم بالایی است و باید مورد واکاوی قرار بگیرد.

    معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: در خصوص میزان فوتی‌های سر صحنه موضوع مهم بالا بودن شدت حادثه است که نشان می‌دهد میان سطح ایمنی جاده‌ها و خودرو‌ها تناسب وجود ندارد که این موضوع باعث می‌شود درصد فوتی‌های سر صحنه حادثه بالا باشد.

    آقاجانی با اظهار تاسف از اینکه بیشترین مجروحان و تلفات حوادث مربوط به افراد زیر 40 سال بوده است تصریح کرد: همچنان حوادث ترافیکی مهم‌ترین عامل سال‌های از دست رفته عمر در کشور است.

    این مقام مسئول با اشاره به فعالیت کامل تمامی 570 بیمارستان وزارت بهداشت در ایام نوروز اظهار کرد: آمار مراجعین به اورژانس بیمارستانی در این ایام3 میلیون و 142 هزار نفر بود که دلیل بالا بودن تعداد مراجعه‌کنندگان تعطیلی مراکز خصوصی در این ایام است. همچنین در این ایام 424 هزار نفر بستری شده و 207 هزار نفر مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

    آقاجانی در ادامه با اشاره به حضور متخصصان مقیم در بیمارستان‌ها طی تعطیلات نوروز این موضوع را از برکات طرح تحول سلامت خواند و گفت: در تمامی بیمارستان‌های بالای 64 تخت‌خواب متخصص مقیم داریم و همچنین بخش ویژه تمامی بیمارستان‌ها و بخش‌های اورژانس آن‌ها در تعطیلات نوروز به صورت صددرصد فعال بودند.

    وی کمبود نیروی انسانی به خصوص در بخش پرستاری و کمبود تخت در بیمارستان‌های مراکز استانی و کلان‌شهر‌ها را از عمده مشکلات وزارت بهداشت در ایام نوروز برشمرد.

    آقاجانی در ادامه از گسترش تعداد پایگاه‌های هوایی و رشد 40 درصدی این پایگاه‌ها در نوروز 95 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین تعداد آمبولانس‌ها را افزایش دادیم و زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه را به زیر 9 دقیقه رساندیم. همچنین پوشش ما برای حوادث جاده‌ای 15 درصد افزایش یافته است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو