فونیکسریمکسبهتام

در دانشگاه تهران ثابت شد؛

کاهش اثرات مخرب بنزین بر خون با ماده مؤثره انار

عصر خودرو- بر اساس پژوهش انجام‌شده در دانشگاه تهران با استفاده از ماده مؤثره در انار، اثرات مخرب بنزین در خون تعدیل می‌شود.

کاهش اثرات مخرب بنزین بر خون با ماده مؤثره انار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر، در پژوهشی که در مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران انجام‌ شده است، تاثیر ماده‌ مؤثره در انار در کاهش اثرات زیان‌بار «ام. تی. بی. ای» موجود در بنزین در خون انسان به اثبات رسیده است.

    محققین مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران، در راستای پیشگیری از عوارض نامطلوب «ام. تی. بی. ای»، ترکیب آنتی اکسیدان الاژیک اسید را مورد مطالعه قرار دادند که منجر به کاهش اثرات تخریبی آن شد.

    الاژیک اسید به وفور در میوه‌هایی از قبیل انار، توت‌فرنگی و انگور یافت می‌شود و بنابراین محققان توصیه می‌کنند تا افراد و به ویژه کسانی که در شهرها و مناطق صنعتی زندگی و یا کار می‌کنند، این میوه‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

    متیل ترت بوتیل اتر (ام تی بی ای) یک ماده افزودنی به بنزین است که با افزایش عدد اکتان منجر به اکسیژن‌رسانی به سوخت می‌شود.

    انسان از طریق تنفس دود خودروها، مصرف آب‌های آشامیدنی و تماس پوستی با آب آلوده به «ام. تی. بی. ای»، در معرض آن قرار می‌گیرد از این‌رو سلامت انسان‌ها در فضایی که «ام. تی. بی. ای» وجود دارد، به یک موضوع جدی تبدیل شده است.

    در این تحقیق اثر ام تی بی ای بر هموگلوبین (پروتئین تنفسی خون انسان) مورد مطالعه قرارگرفته که حاکی از تغییر ساختار و عملکرد این پروتئین در حضور «ام. تی. بی. ای» است.

    «ام. تی. بی. ای» یک ترکیب اکسیدانت بوده و از طریق تولید رادیکال‌های آزاد، می‌تواند زمینه‌ساز دیابت و عوارض ناشی از آن باشد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو