فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل محیط زیست استان تهران مطرح کرد

ریختن زباله در جاده‌ها بزرگترین مشکل محیط زیست در نوروز ۹۵

عصر خودرو- مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: متأسفانه همکاری مردم در جاده‌ها خوب نبود و با ریختن زباله مناظر زشتی برای سایر مسافران ایجاد کردند با توجه به اینکه در قانون مدیریت پسماند دیده شده است افرادی که در سطح معابر زباله می‌ریزند جریمه شوند، امیدواریم در سال ۹۵ این قانون اجرایی شود.

ریختن زباله در جاده‌ها بزرگترین مشکل محیط زیست در نوروز ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمدهادی حیدرزاده گفت:  محیط زیست استان تهران در چند حوزه در نوروز فعالیت داشت یک مورد گشت‌های کشیک بود که به صورت مستمر یگان استان و شهرستان‌ها به صورت کشیک فعالیت خود را در مناطق چهارگانه انجام دادند و خوشبختانه نمونه‌ای از تخلف دیده نشد و برخوردی در این حوزه نداشتیم.

    وی ادامه داد: چون صنایع هم در این مدت تعطیل بودند از نظر آلودگی مشکلی نداشتیم مهمترین مشکلی که ما در مسیرها داشتیم مشکل تولید زباله بود چراکه در محورهای تهران-کرج، تهران-قم و تهران-فیروزکوه ایستگاه‌هایی را برای آموزش مردم داشتیم تا مسافران جاده‌ها را تخریب نکنند اما متأسفانه همکاری مردم در مسیرها خوب نبود و با ریختن زباله مناظر زشتی را برای سایر مسافران ایجاد کردند امیدواریم در سال جاری هم با توجه به اینکه در قانون مدیریت پسماند دیده شده افرادی که زباله در سطح معابر می‌ریزند جریمه شوند، امیدواریم در سال 95 اجرایی شود.

    مدیرکل محیط زیست استان تهران اظهار داشت: در روز طبیعت در منطقه خوجیر و سرخه حصار و منطقه حفاظت شده ورجین و جاجرود مناطق گردشگری ما بود که امسال به علت شرایط جوی میزان مراجعه نسبت به سال‌های گذشته کمتر بود ما حدود 6 هزار کیسه زباله در آن روز بین شهروندان توزیع کردیم و مقدار زباله‌ای که دپو شده بود جمع آوری شد و امسال مردم هم همکاری خوبی داشتند.در زمینه شکارهای غیرمجاز نیز خوشبختانه موردی رؤیت نشد.

    حیدرزاده در مورد برنامه‌های محیط زیست تهران در سال جاری گفت: اولویت‌های سال 95، در حوزه محیط طبیعی ارتقای کیفیت حفاظت از مناطق با استفاده از دوربین و پهپاد است و در محیط انسانی نیز توسعه پایش برخط صنایع را در دستور کار خواهیم داشت تا صنایع را مجاب کنیم از تکنولوژی‌های نو استفاده کنند و سیاست انقباضی را در توسعه صنایع در استان تهران پیگیری می‌کنیم.

    وی ادامه داد: در بحث آلودگی هوا اولویت اصلی ما در شهر تهران بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و به صورت مشخص مینی بوس و تاکسی است.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط