فونیکسریمکسبهتام

تغییر جریان بازار با معاملات گروه خودرو؟

عصر خودرو- در اولین روز معاملاتی بازار سهام در دومین هفته کاری بورس در سال ۹۵، در حالی که در دقایق ابتدیی بازار شاخص کل با رشد بیش از ۲۲۰ واحدی روبه‌رو شد، اما در ادامه تحت تاثیر فشار فروش در گروه خودرو، از روند رو به رشد آن کاسته و تا ساعت ۱۰ به افزایش کمتر از ۱۵۰ واحدی بسنده کرد.

تغییر جریان بازار با معاملات گروه خودرو؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، در اولین روز معاملاتی بازار سهام در دومین هفته کاری بورس در سال 95، در حالی که در دقایق ابتدیی بازار شاخص کل با رشد بیش از 220 واحدی روبه‌رو شد، اما در ادامه تحت تاثیر فشار فروش در گروه خودرو، از روند رو به رشد آن کاسته و تا ساعت 10 به افزایش کمتر از 150 واحدی بسنده کرد.

    گروه خودرو که تا اواسط هفته گذشته نیز با فشار فروش در مسیر اصلاح قیمتی قدم گذاشته بود، در دو روز پایانی هفته بار دیگر با افزایش تقاضا روبه‌رو شد. اما امروز روند معاملات این گروه کماکان حکایت از تشدید عرضه‌ها در اغلب نمادها دارد. بر این اساس اکثر نمادهای خودرویی با اعمال فشار فروش، منفی و صف فروش شده‌اند و شاخص این گروه در یک ساعت اول معاملات روز شنبه بیش از 1.5 درصد کاهش یافته است.

    در نماد وساپا نیز که تکنیکالیست‌ها معتقدند به مقاومت خود نزدیک شده امروز شاهد عرضه‌های مکرر صف خرید این نماد هستیم.

    تا یک ساعت اول معاملات گروه حمل و نقل و کانه‌های فلزی در میان صنایع سبزپوشی که بیشترین رشد شاخص را تجربه کرده‌اند قرار دارند و گروه‌های بانک، پالایشی ها، شیمیایی و سرمایه‌گذاری‌ها نیز با افزایش شاخص روبه‌رو شده‌اند.

    نمادهای بازگشایی شده تا ساعت 10 نیز نماد معاملاتی شرکت نیرو کلر و نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی شازند هستند که بدون محدودیت نوسان قیمت به تابلوی معاملات برگشته‌اند.

    در میان نمادهایی که تا میانه بازار با حجم و ارزش بالایی از معاملات روبه‌رو شده‌اند نمادهای وساپا، خساپا، خودرو و خپارس دیده می‌شود که بررسی معاملات آنها حکایت از تشدید عرضه‌ها در نمادهای خودرویی و نماد مرتبط با آنها یعنی سرمایه‌گذاری سایپا دارد.

    به نظر می‌رسد مهمترین مشخصه معاملات امروز بازار سهام افزایش قابل ملاحظه حجم دادوستدها است که با برگشت رسمی سهامداران حقوقی به بازار از امروز رقم خواهد خورد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط