فونیکسریمکسبهتام

توصیه‌های طبیعت‌دوستانه رئیس سازمان امور اراضی در روز طبیعت:

خودرو خود را کنار درختان پارک نکنید

عصر خودرو- رئیس سازمان امور اراضی کشور از گردشگران روز طبیعت خواست از توقف خودروهای خود کنار درختان پرهیز کنند.

خودرو خود را کنار درختان پارک نکنید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  اقتصاد نیوز ، قباد افشار با اشاره به اینکه توقف خودروها در کنار درختان به ریشه آن‌ها آسیب جدی می زند، افزود: وقتی این بار سنگین را کنار درختان قرار می دهیم سبب سفت شدن خاک و وارد آمدن فشار به ریشه درختان می شویم و در نتیجه راه تنفس ریشه درخت بسته می شود.

    وی گفت: چه ضرورتی دارد خودرو دقیقاً در محل استقرار گردشگران آن هم در باغات متوقف شود؟

    رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: بهتر است خودرو را در محلی دورتر و خارج از عرصه طبیعی و باغ پارک کنید که با این کار هم از وارد شدن خسارت به درختان جلوگیری می شود و هم امکان پیاده روی برای گردشگران فراهم خواهد شد.

    افشار از گردشگران خواست از روشن کردن آتش زیر درختان خودداری کنند و گفت: باید آتش را در جای مناسب، روشن کنیم تا به درختان آسیبی نرسد.

    وی افزود: استفاده از طبیعت و زیبایی های آن متعلق به یک روز نیست، طبیعت سرمایه همیشگی مردم است و باید حفظ شود.

    رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده تخریب، آتش سوزی، ساخت و ساز و تفکیک غیرقانونی اراضی کشاورزی و عرصه های طبیعی ملی موارد را به سامانه ارتباطات مردمی 131 اطلاع دهند.

    افشار افزود: گردشگرانی که در ایام تعطیلات در بازدید از منطقه ای علاقه مند به خرید زمینه هستند می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از مشاوران و کارشناسان سامانه 131 دریافت کنند.

    وی گفت: اگر افرادی که می خواهند سرمایه گذاری کنند از ابتدا در مسیر صحیح قانونی قرار گیرند، از بروز تخلف و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی جلوگیری و پیشگیری می شود.

    رئیس سازمان امور اراضی کشور تاکید کرد: این سازمان در پیدا کردن زمین مناسب برای علاقه مندان به فعالیت های کشاورزی،‌ صنعتی و تفرجگاهی کمک می کند.

    افشار افزود: با مردمی کردن حفاظت از منابع پایه طبیعی و ملی و اختصاص این عرصه ها به فعالیت های اقتصادکشاورزی برنامه های اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو