فونیکسریمکسبهتام

ثبت تخلف سرعت ۲۰۰ هزار خودرو در نوروز با دوربین‌های پلیس

عصر خودرو- رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا گفت: حدود ۲۰۰ هزار خودرویی که در نوروز امسال در جاده‌های کشور سرعت غیرمجاز داشته‌اند توسط دوربین‌ها پلیس ثبت تخلف و اعمال قانون شدند.

ثبت تخلف سرعت ۲۰۰ هزار خودرو در نوروز با دوربین‌های پلیس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، سرهنگ کرمی اسد با اشاره به این که برخورد با سرعت غیرمجاز خط قرمز پلیس در تعطیلات نوروزی است افزود: بر این اساس دوربین‌های کنترل سرعت و سامانه‌های الکترونیکی پلیس راهور در نوروز امسال تاکنون تخلف سرعتی حدود 200 هزار راننده را در جاده‌های برون‌شهری ثبت کرده‌اند.

    وی با اشاره به این که بر اساس نرخ‌های جدید قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی رانندگانی که سرعت غیرمجاز داشته باشند از 800 هزار تا 2 میلیون ریال جریمه می‌شوند، افزود: از 200 هزار تخلف سرعتی ثبت شده در نوروز امسال به 120 هزار راننده از طریق پیامک تخلفشان اطلاع داده شده است.

    رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا با بیان این که بر اساس آمارها حدود 45 درصد حوادث نوروز امسال تا کنون از شکل واژگونی بوده است افزود: دلیل اصلی وقوع این حوادث در کنار خستگی و خواب آلودگی، سرعت غیرمجاز است.

    وی به بیشترین سرعت‌های غیرمجاز در نوروز اشاره کرد و افزود: بر اساس اطلاعات دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌های کشور 25 اسفند 94 یک دستگاه هویندای جنسیس با 199 کیلومتر بر ساعت بیشترین سرعت را در نخستین روز طرح نوروزی 95 به خود اختصاص داد.

    رییس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا افزود: همچنین 5 فروردین یک دستگاه زانتیا با 170 کیلومتر بر ساعت در محور قم، 7 فروردین یک دستگاه بنز با 178 کیلومتر بر ساعت در استان یزد و 8 فروردین یک دستگاه تویوتا با 177 کیلومتر بر ساعت سرعت در استان فارس و یک دستگاه پژو 206 با 166 کیلومتر بر ساعت سرعت در استان قم رکورددار سرعت غیرمجاز در جاده‌های کشور بوده‌اند.

    وی در پایان در مصاحبه با سایت راهور با اشاره به بارش برف و باران در اکثر محورهای کشور گفت: بر این اساس رانندگان باید با سرعت مطمئنه تردد کنند و در نظر داشته باشند پلیس با کمک سامانه‌های الکترونیکی علاوه بر حضور فیزیکی تخلفات رانندگی آنها را تحت نظر دارد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو