فونیکسریمکسبهتام

خبرهای ترافیکی نوروزی(۱۷۰)

ترافیک روان در روز دهم در جاده های استان سمنان

آسمان نیمه ابری است

عصر خودرو : همزمان با دهمین روز از سال۹۵، آسمان اغلب نقاط استان سمنان نیمه ابری همراه با بارش باران و وزش باد به ویژه در ارتفاعات پیش بینی شده است.

ترافیک روان در روز دهم در جاده های استان سمنان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از مهر ، در دهمین روز از بهار 95، آسمان اغلب نقاط استان سمنان نیمه ابری است، هم اکنون دمای هوا در سمنان 14 درجه بالای صفر است و آسمان تا غروب سه شنبه صاف پیش بینی می شود اما ابرها از صبح فردا میهمان آسمان این شهر خواهند بود درحالی که احتمال بارش باران در این شهر کم است.

    از سوی دیگر بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان طی امروز و فردا نشان می دهد که هوای این شهر مطبوع، اما دما رو به سردی می رود به نحوی که کمینه دمای هوای سمنان در روز یازدهم فروردین ماه پنج درجه بالای صفر و بیشنیه دمای این شهر، 19 درجه بالای صفر اعلام شده است.

    شاهرود سردترین شهر استان سمنان

    شاهرود اما صبح سردتری را نسبت به سمنان آغاز کرده است هم اکنون دمای هوای این شهر 11 درجه بالای صفر گزارش شده اما آسمان نیمه ابری، رطوبت 73 درصد و باد ملایم جنوبی صبح سه شنبه دل انگیزی را برای اهالی این شهرستان و مسافران نوروزی رقم زده است.

    بیشینه و کمینه هوای شاهرود در ساعات آینده 19 و چهار درجه بالای صفر گزارش شده و طی ساعات آینده آسمان نیمه ابری همراه با وزش باد، بارش پراکنده و افزایش ابرها در ارتفاعات پدیده غالب هواشناسی برای شاهرود خواهد بود نگاهی به نقشه های هواشناسی نشان می دهد که مردم شاهرود طی امروز، فردا و پس فردا باید منتظر بارش باران باشند.

    اما دامغان با 21 درجه بالای صفر هم اکنون یکی از گرمترین شهرهای استان سمنان است بر طبق پیش بینی هواشناسی احتمال بارش باران در این شهر وجود دارد اما ابرها تا صبح فردا نیز میهمان آسمان این شهر خواهند بود کمینه و بیشینه هوای دامغان طی ساعات آینده 10 و 21 درجه بالای صفر اعلام شده است از سوی دیگر وزش نسبتا شدید باد نیز در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم فروردین ماه 95 پدیده غالب هوای شهرستان دامغان خواهد بود.

    گرمسار آفتابی است دمای هوای این شهر هم اکنون 18 درجه بالای صفر است و میزان رطوبت از 44 درصد تجاوز نمی کند که این شرایط هوایی نسبتا شرجی را رقم می زند بیشنیه و کمینه دمای هوای این شهرستان طی ساعات آینده 23 و 11 درجه بالای صفر عنوان شده و جوی نیمه پایدار، همراه با افزایش ابر برای روزهای آتی گرمسار پیش بینی می شود.

    گرمسار طی روزهای آتی ابری همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده پیش بینی شده است بیشینه و کمینه دمای هوای این شهر در روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین ماه به ترتیب 22 درجه بالای صفر و 10 درجه بالای صفر و همچنین 20 درجه بالای صفر و هشت درجه بالای صفر در روز دوازدهم خواهد بود.

    آسمان میامی نیمه ابری است

    آسمان میامی نیز نیمه ابری است اما رطوبت 41 درصدی این شهرستان، نمی گذارد هوای این شهر رو به سردی برود همزمان با صبح سه شنبه دمای هوای این شهر 13 درجه بالای صفر است و بیشینه و کمینه دمای این شهرستان طی ساعات آینده به ترتیب 11 و شش درجه بالای صفر عنوان می شود.

    پدیده غالب آسمان میامی طی 24 ساعت آینده افزایش ابرها و بارش پراکنده در ارتفاعات خواهد بود هرچند دمای هوای این شهر بدون تغییر محسوس نسبت به روز دهم فروردین، به ترتیب 12 درجه بالای صفر در بیشینه و چهار درجه بالای صفر در کمینه خواهد بود.

    شهمیرزاد طبق معمول روزهای پیشین یکی از سردترین شهر سمنان به شمار می آید دمای هوای این شهر هم اکنون 13 درجه بالای صفر اعلام شده و آفتاب روی خود را در پشت ابرهای آسمان این شهر پنهان کرده است از سوی دیگر وزش باد جنوبی با سرعت 14 کیلومتر در ساعت و افزایش ابرها در ساعات آتی در کنار احتمال بارش در ارتفاعات دیگر پدیده های غالب هواشناسی در این شهر هستند.

    بیارجمند امروز نیمه ابری است هم اکنون دمای هوای این شهر 15 درجه بالای صفر اعلام شده و آسمان برای ساعات آتی نیمه ابری خواهد بود از سوی دیگر افزایش ابرها، بارش باران و وزش باد پدیده غالب هوای بیارجمند طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه یازدهم و دوازدهم فروردین ماه خواهد بود.

    ترافیک در محورهای مواصلاتی استان سمنان روان است

    نگاهی به وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی استان سمنان نیز نشان می دهد که هم اکنون تمامی این محورها بدون مشکل خاص ترافیکی باز هستند و تردد در آنها روان گزارش می شود.

    همزمان با صبح دهمین روز از فروردین ماه 95، محور سرخه-سمنان، کاهک-میامی و میامی-کاهک پرترافیک ترین محورهای استان سمنان هستند و مسیرهای سمنان-سرخه، دهملا-شاهرود و سمنان سرخه با وجود روانی تردد، شلوغترین ساعات خود را سپری می کنند.

    با نزدیک شدن به پایان تعطیلات و بازگشت هموطنان از سفرهای نوروزی محورهای مواصلاتی استان سمنان یکی از شلوغترین زمان های خود را پشت سر می گذارد لذا رعایت فاصله طولی، سرعت مطمئنه، علایم هشداری، توصیه های پلیس راهور ناجا و عوامل راهداری، بستن کمربند ایمنی، توجه به جلو، اطمینان از سلامت خودرو و همراه داشتن تجهیزات و سوخت کافی در کنار انتخاب زمان و مسیر درست سفر می تواند تضمین کننده سفری ایمن برای مسافران نوروزی باشد.

    از سوی دیگر پلیس راه استان سمنان از مسافران می خواهد تا بازگشت خود را به آخرین روز تعطیلات موکول نکرده و برای بازگشت برنامه ریزی درستی داشته باشند تا در ترافیک ورودی و خروجی شهرهای استان گرفتار نشوند.

    همچنین واژگونی این روزها عامل 71 درصد تمامی تصادفات اعم از جرحی، فوتی و خسارتی در جاده های استان سمنان است که به دلیل قرار گیری در حاشیه کویر، یکنواخت و خسته کننده هستند پس استراحت کافی پس از 90 یا 120 دقیقه رانندگی می تواند در کاهش سوانح واژگونی خودرو موثر باشد.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط