فونیکسریمکسبهتام

در سال گذشته صورت گرفت:

واردات ۵۱ هزار خودرو سواری

عصر خودرو- بر اساس اطلاعات منتشر شده در گزارش آمار مقدماتی تجارت خارجی طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۴ که از سوی گمرک ایران اعلام شد، در مجموع ۹۳ میلیون و ۵۲۰ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۴۲ میلیارد و ۴۱۵ میلیون دلار از کشور صادر شد که از نظر وزنی ۷ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۶ درصد کاهش نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

واردات ۵۱ هزار خودرو سواری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس اطلاعات منتشر شده در گزارش آمار مقدماتی تجارت خارجیهمچنین طبق این گزارش در سال 1394 در مجموع 35 میلیون و 70 هزار تن کالا به ارزش 41 میلیارد و 499 میلیون دلار وارد کشور شده که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی 18.4 درصد کاهش و از نظر دلاری 22.5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

    اقلام عمده صادرات در مدت مورد بررسی شامل گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده به ارزش یک میلیارد و 572 میلیون دلار و سهم ارزشی 4.4 درصد، پروپان مایع شده به ارزش یک میلیارد و 422 میلیون دلار و سهم ارزشی 3.9 درصد، قیر نفت به ارزش یک میلیارد و 239 میلیون دلار و سهم ارزشی 3.4 درصد بوده است.

    کشورهای عمده مقصد برای صادرات غیرنفتی ایران شامل چین، عراق، امارات متحده عربی، افغانستان و هند بوده‌اند. متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی ایران در سال گذشته 461 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 1.22 درصد افزایش نشان می‌دهد که این امر لزوم حرکت به سمت صادرات کالای با ارزش افزوده بیشتر را یادآور می‌شود.

    همچنین به گزارش آمار گمرک اقلام عمده واردات در سال 1394 شامل ذرت دامی به ارزش یک میلیارد و 405 میلیون دلار و سهم ارزشی 3.3 درصد، گندم خوراکی به ارزش 867 میلیون دلار و سهم ارزشی 2 درصد، لوبیای سویا به ارزش 728 میلیون دلار و سهم ارزشی 1.7 درصد، برنج به ارزش 680 میلیون دلار و سهم ارزشی 1.6 درصد، کنجاله سویا به ارزش 762 میلیون دلار و سهم ارزشی 1.6 درصد اعلام شده است. کشورهای عمده طرف معامله برای واردات در سال گذشته شامل چین، امارات متحده عربی، جمهوری کره، ترکیه، سوئیس و سایر کشورها بوده‌اند.

    متوسط قیمت هر تن کالای وارداتی یک هزار و 183 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 4.9 درصدی در ارزش دلاری داشته است، همچنین بر اساس آمار گمرک در سال 1394 بیش از 51 هزار و 522 دستگاه خودروی سواری به ایران وارد شده است که در مقایسه با سال گذشته 50.4 درصد کاهش یافته است. میزان وزن و ارزش این تعداد خودرو بیش از 116 هزار تن و به ارزش یک میلیارد و 230 میلیون دلار بوده است که نسبت به سال 1393 از نظر وزنی 27.2 درصد و از لحاظ ارزشی 42.8 درصد کاهش داشته است.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو