فونیکسریمکسبهتام

درخواست خودروسازان برای ایجاد خط سریع برای خودروهای خودران

عصر خودرو- گوگل، لیفت و مدیران صنعت خودرو از قانونگذاران آمریکایی خواستند برای کمک به استفاده از خودروهای خودران، یک خط سریع رگولاتوری ایجاد کنند.

درخواست خودروسازان برای ایجاد خط سریع برای خودروهای خودران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، نمایندگان جنرال موتورز و شرکت قطعه ساز دلفی با حضور در یک جلسه سنای آمریکا به بیان مزایای ایمنی و محیط زیستی خودروهای خودران پرداختند.

    کریس یورمسان، مدیر پروژه خودروی خودران گوگل در این نشست اظهار کرد: یک چارچوب رگولاتوری ثابت و پایدار برای بکارگیری این فناوریها اهمیت دارد زیرا مقررات متضاد در ایالتهای آمریکا نوآوری در این زمینه را می‌تواند محدود کند.

    وی خاطرنشان کرد رهبری دولت فدرال فوق العاده مهم است بویژه که در دو سال گذشته 23 ایالت مقرراتی را معرفی کرده اند که به خودروهای خودران مربوط می‌شود و مقررات مذکور دربرگیرنده رویکردها و مفاهیم مختلفی بوده اند.

    مایکل آبلسان، نایب رییس جنرال موتورز هم عنوان کرد این غول خودروسازی از ابتکارهای قانونگذاری در این خصوص برای تسریع بکارگیری و استفاده مطمئن از خودروهای خودران حمایت می‌کند. گلن دووس، نایب رییس دلفی گفت: مقررات یکپارچه ای که استفاده مطمئن از خودروهای خودران در همه 50 ایالت را امکان پذیر می‌کند، ضروری خواهند بود.

    بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در این بین گروه "دیده بان مصرف کننده" هشدار داده است که دولت فدرال نباید با تعجیل برای بکارگیری فناوری جدید در جاده‌ها، مقررات مربوط به ایمنی را نادیده بگیرد.

    گروه مشاوره بوستون پیش بینی کرده است شمار خودروهایی که بدون دخالت راننده می‌توانند در بزرگراهها یا ترافیک شهری حرکت کنند، تا سال 2017 افزایش پیدا می‌کند و تا سال 2025 یک بازار 42 میلیارد دلاری را برای این فناوری به وجود می‌آورد.

    خودروهای خودران بر مبنای فناوری ساخته می‌شوند که در حال حاضر در بسیاری از خودروهای لوکس دیده می‌شوند و گروه مشاوره بوستون بر مبنای مصاحبه با مدیران صنعتی و نظرسنجی‌های مصرفی پیش بینی کرده است این خودروها ممکن است تا سال 2035 یک چهارم از فروش جهانی را تشکیل دهند. ژاپن و اروپای غربی احتمالا در بکارگیری این خودرو نسبت به مناطق دیگر جهان پیشتاز خواهند بود.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو