فونیکسریمکسبهتام

با مشکل پارکینگ در شهرهای مقصد گردشگری چه کنیم؟

عصر خودرو-مشکل نداشتن جای پارک در شهرهای مقصد گردشگری به خصوص در تعطیلات نوروز، باعث تلخ شدن کام مسافران می شود.

با مشکل پارکینگ در شهرهای مقصد گردشگری چه کنیم؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین، یکی از اصلی ترین مشکلات مردم در کلانشهرها، پیدا کردن جای پارک خودرو است. این مشکل در سفرهای نوروزی و در شهرهای مقصد گردشگری مانند شیراز، مشهد، تبریز و اصفهان به اوج می رسد. به جز شلوغ معمول این شهرها در ایام نوروز، اطلاع نداشتن از محل پارکینگ های عمومی، بی نظمی معمول در نوروز و همچنین حضور مشاغلی مانند دستفروشان در پیاده رو و سواره روها باعث می شود تا نیافتن پارکینگ، حسابی اعصاب مسافران و رانندگان را خط خطی کند.
    بهترین توصیه برای یافتن پارکینگ در این مواقع، حفظ خونسردی است. همه قبول داریم که در این شرایط، زیرپاگذاشتن قانون و توقف خودرو در محل های غیر مجاز، علاوه بر اینکه ممکن است ما را با جریمه های راهنمایی و رانندگی، آن هم با نرخهای جدید مواجه کند، امکان درگیری بین رانندگان به دلیل مسدود کردن راه عبور دیگران را بالا می برد. پس بهتر است با یافتن راه حل، خود، همراهان و دیگر گردشگران نوروزی را بی دلیل درگیر مشکلات جدید نکنیم.


    راهکارهایی برای یافتن پارکینگ در شهرهای مقصد گردشگری:
    -پیش از حضور در نقاط شلوغ شهر، با یافتن نقشه به صورت آنلاین یا از طریق راهنمایان گردشگری در مبادی شهرها، نسبت به ردیافت اطلاع نسبی از شهر مقصد گردشگری اقدام کنید. جای پارکینگ های عمومی روی نقشه را به خاطر بسپارید یا از راهنمایان نوروزی، نشانی بگیرید.
    -قید توقف خودرو در نزدیک ترین مکان نسبت به مقصد مورد نظر خود را بزنید. این که موفق شوید در کوتاهترین فاصله با مکانی که قصد دیدن آن را دارید خودروی خود را پیش برده و توقف کنید، هنری نیست. هنر آن است که با کمترین اعصاب خوردی و اتلاف وقت و سوخت، از مکان مورد نظر دیدن کنید و برای دیدن سایر امکان، پشت فرمان بنشینید. اندکی پیاده روی بین فاصله محل پارک خودرو تا مکان مورد نظر، باعث دیدن زیبایی های بیشتری از شهر مقصد گردشگری می شود. هم فال است و هم تماشا.
    -برنامه ریزی کنید. مسیرهای اماکنی که در شهر مقصد خود که می خواهید بازدید کنید را ترسیم کنید تا سریع و راحت بتوانید به تمامی بازدیدهای خود در کوتاه ترین زمان ممکن برسید. از یاد نبرید که بیشترین اعصاب خوردکنی وقتی به وجود می آید که برنامه ندارید و اسیر ترافیک و سردرگمی شده اید.
    -بهترین و ایمن ترین راه توقف خودرو، توقف در پارکینگ های عمومی به جای کنار خیابان است. شاید مجبور شوید یکی دو هزار تومان هزینه کنید ولی قبول کنید دادن این مبلغ بهتر از آن است که کنار خیابان پارک کنید و وقتی پس از گردش برمی گردید، با آینه شکسته و خط سراسری روی خودرو به خاطر بی دقتی یک راننده دیگر مواجه می شوید.
    -داشتن یک همراه نقشه خوان می تواند کمک بسیار بزرگی برای یافتن اماکن مورد نظر در شهر شلوغ و خلوت ترین مسیرها باشد. بهتر است مسیرهای فرعی را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید و کمتر از مسیرهای شلوغ و پرتردد اصلی عبور کنید.
    -همیشه خودروی خود را بعد از مکان مورد نظر پارک کنید. اینطوری، پیاده می توانید برگردید و از بازدید نوروزی خود لذت ببرید و سریعتر محل را به مقصد هدف گردشگری دیگر، ترک کنید.

     

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو