فونیکسریمکسبهتام

۷ ویژگی شاخص در سری ۷۰ لندکروزر را بشناسیم

۷ گانه های ســری۷۰

عصر خودرو: در بین تمام وانت‌هایی که تویوتا آنها را ساخته و می‌سازد، هنوز هم وانت‌های لندکروزر چه در سری ۴۰ آن و چه در سری ۷۰، از بقیه کاملا متمایز بوده و هنوز هم دوست‌داشتنی هستند.

۷ گانه های ســری۷۰
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷:۰۰
  • 7 گانه های ســری70
  • 7 گانه های ســری70
  • 7 گانه های ســری70
  • 7 گانه های ســری70
  • 7 گانه های ســری70
  • 7 گانه های ســری70
  • 7 گانه های ســری70

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»،شاید تویوتا روزی فکر نمی‌کرد که نام لندکروزر از یک خودرو شاسی‌بلند مردمی، به یک خودرو شاسی‌بلند فول‌سایز لوکس تبدیل شود وگرنه در این محصول خود کاربری وانت و پیکاپ که یک کاربری ارزان‌قیمت محسوب می‌شود را قرار نمی‌داد. اما تویوتا هنوز هم در سری 70 خود کاملا متمایز عمل می‌کند و نام لندکروزر ‌روی محصولی با حدود 32 سال سابقه ساخت، هنوز می‌درخشد یا بهتر است بگوییم این محصول نام لندکروزر را درخشان‌تر کرده است.

1.تویوتا در سری 40 لندکروزر اقدام به عرضه وانت‌بار آن نیز کرد. در سری‌50 اقدام به عرضه اولین استیشن خود برای رقابت با جیپ واگونییر کرد. تا آن زمان هنوز هم تویوتا یک شاسی‌بلند ساده محسوب می‌شد و این رویه تا سری 80 آن ادامه پیدا کرد. اما در سری 80، تویوتا لندکروزر را کاملا به سمت لوکس‌بودن سوق داد و همین قضیه باعث شد تا دیگر از لندکروزر، پیکاپ تولید نشود. این در حالی است که هنوز هم سری‌70 با چند نوع پیکاپ عرضه می‌شود و با اینکه تویوتا می‌توانست برای حفظ ابهت نام لندکروزر، اسم این کلاس را تغییر دهد، از این کلاس ماندگار برای ارزش‌‌آفرینی بیشتر برای نام لندکروزرش استفاده می‌کند!‌

2.بیشترین تنوع در بین محصولات تویوتا، تا قبل از روی کار آمدن سری 70 در دست سری 40 بود؛ خودرویی که انواع مسقف 2درب کوتاه (‌کالسکه) و بلند (‌آمبولانسی ) و وانت 2درب را در تولیدات خود داشت. اما سری 70 امروزه با داشتن 7 اتاق در صدر تولید بیشترین اتاق بر اساس یک خودرو قرار دارد. این در حالی است که در برخی ‌مدل‌های آن، طول شاسی نیز متنوع است. لندکروزر سری 70 در انواع 2‌درب مسقف (‌کالسکه‌)، استیشین 2درب و 4‌درب، وانت دو‌کابین و تک‌کابین و همچنین وانت‌بار مخصوص حمل وسایل به نام Troop Career در دو نوع 2درب و 4درب تولید می‌شود.

3. سری 70، خالق و پیدایشگر تویوتا لندکروزر پرادو شد. تویوتا لندکروزر در سری 60 و 62 خود به محبوبیت بالایی رسید؛ چرا‌که یک استیشن واگن با ویژگی‌های قابل قبولی از تویوتا ساخته شده بود. همین عامل باعث شد تا افراد زیادی در هوس داشتن یک لندکروزر باشند. سری 70 لندکروزر که در نمای خود، رگه‌هایی از یک سری 40 به‌روز شده را داشت، بر تعداد طرفداران این نام بیش از پیش افزود. اما قیمت نسبتا بالای این خودرو باعث می‌شد تا افراد کمی به آن دسترسی داشته باشند. به همین خاطر تویوتا سعی کرد تا با استفاده از برخی ویژگی‌های این محصول، اقدام به عرضه نمونه‌ای ارزان‌تر و ضعیف‌تر از لندکروزر سری 70 به نام لندکرزور پرادو برای طیف وسیع‌تری از مردم کند‌؛ پرادویی که حالا به یک اعتبار در بین محصولات تویوتا تبدیل شده است.

4.سری 70 از سال 1984 ‌روی خط تولید رفته است و هنوز هم قصد ترک آن را ندارد. تویوتا در سال 2014 برای 30‌سالگی این خودرو یک جشن گرفت و تعداد محدودی از نسخه خاص این خودرو را برای بازار خود ژاپن تدارک دید. هنوز هم این خودرو در استرالیا در همه  انواع آن ساخته می‌شود و با قیمت‌هایی در حدود 30 هزار دلار استرالیا، یکی از بهترین گزینه‌های همه‌جا‌رو و پر‌توان برای خرید به شمار می‌رود. ضمن اینکه نسخه‌های لوکس و با امکانات بیشتر آن نیز در این بین قابل سفارش هستند.

5.سری 70 هر‌چند بعد از سری 50 و 60 و 62 روی کار آمده است اما در واقع آن را نسل بعد سری 40 می‌دانند. به همین خاطر است که در اولین نمونه‌هایش، اتاق‌هایی مشابه با کلاس‌های قبلی سری 40 داشت. در واقع تویوتا سعی کرده است تا نام وانت‌بار‌ها و شاسی‌بلند‌های ساده‌تر خود را با نام سری 70 زنده نگه دارد و فول‌سایز‌های لوکس خود را از سری 80 به بعد فقط به صورت استیشن 4‌درب تولید کند.

6.لندکروزر در سری‌70 خود، وانت‌باری 4‌درب و دو‌کابین دارد. تویوتا این مدل را در سال 2012 رونمایی کرد و این در حالی است که این اتاق برای اولین‌بار در کشورمان و همچنین استرالیا تولید شده بود. چون تویوتا واقف به اهمیت و طرفداران زیاد این اتاق شده بود، آن را در سال 2012 به طور جهانی معرفی کرد. این کاربری یک اتاق تغییر‌یافته از نمونه استیشن سری 70 محسوب می‌شود که بسته به نوع موتور، دارای کد اصلی 79 است که اشاره به وانت 4درب دو‌کابین دارد.
این خودرو همزمان با معرفی جهانی آن، دارای تغییراتی در نمای ظاهری و در‌‌های عقب شد. قسمت ورودی در‌‌های عقب کمی کوچک‌تر شدند تا با یک برش هلالی روی آنها، نمای بهتری در موقع باز‌شدن پیدا کنند.

7.یکی از مهم‌ترین رقیبان سری 70، لندروور دیفندر و جیپ رانگلر هستند. در این بین رانگلر دارای طرحی ثبت شده است و همان طور که تغییر چهره پورشه 911 بسیار با دقت انجام می‌شود تا از اصول اولیه آن خارج نشود، رانگلر نیز همان وضعیت را دارد. اما دیفندر امسال به پایان تولید خود رسید؛ طرحی ماندگار که قرار است تا با خودرویی طراحی شده به سبک محصولات جدید لندروور جایگزین شود. به همین خاطر تویوتا نیز در سال 2015 یک خودرو مفهومی بر اساس سری 70 محور کوتاه (short wheel base) یا همان کالسکه را با نگاهی به طرح جدید لندروور دیفندر معرفی کرد؛ خودرویی که می‌توان آن را یک فیس‌لیفت از سری 70  نامید چرا که چارچوب کلی اتاق دقیقا همان لندکروزر 2درب محور کوتاه همیشه آشناست.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط