فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تهران

نیم میلیون مسافر، پایتخت را با ناوگان عمومی جاده‌ای ترک کردند

عصر خودرو- شهرکی با بیان اینکه نیم میلیون نفر مسافر پایتخت با حمل و نقل عمومی جاده‌ای مسافرت کردند، گفت: جابجایی این مقدار مسافر توسط سه هزار اتوبوس و دو هزار مینی‌بوس صورت گرفته و استان‌های شیراز، اصفهان، مشهد مقدس و ارومیه در صدر بیشترین مقاصد مسافران نوروزی استان تهران بوده است.

نیم میلیون مسافر، پایتخت را با ناوگان عمومی جاده‌ای ترک کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از نسیم، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران  اعلام داشت که تا پایان شب گذشته ، نیم میلیون نفر از مسافران در قالب طرح نوروزی از مبداء پایتخت به سایر نقاط کشور و با وسایل حمل و نقل عمومی جاده ای جابجا شده اند.

    "طرح ویژه نوروزی  از 25 اسفند 94 آغاز شده  و تا 15 فروردین سال  95 ادامه خواهد یافت."

    "حمیدرضا شهرکی ثانوی"، جابجایی  این مقدار مسافر را  توسط  سه هزار اتوبوس و دو هزار مینی بوس ذکر کرد و گفت که استان های شیراز، اصفهان، مشهد مقدس و ارومیه درصدر بیشترین مقاصد مسافران نوروزی استان تهران بوده اند و افزود که تا روز گذشته 150 هزار  صندلی از سوی  مسافران نوروزی استان تهران پیش خرید شده است.

    "گمان می رود، در ایام تعطیلات نوروزی بیش از دو میلیون نفر با قطار، سه میلیون نفر با هواپیما، 6 میلیون نفر با شناورهای دریایی و 10 میلیون نفر با حمل و نقل عمومی جاده ای در کشور جابه جا شوند."

    وی، در اشاره به تاخیر در جابجایی مسافران نوروزی، گفت که بخشی از این تاخیرها، با پیش فروش بلیت  وسایل حمل ونقل عمومی جبران شده است.

    به گفته شهرکی ثانوی، میانگین زمان تاخیر حرکت وسایل حمل و نقل عمومی برای  جابجایی مسافران هنوز  مشخص نبوده که درانتهای  طرح نوروزی محاسبه قطعی  و اعلام خواهد شد.

    وی، سهم سال گذشته  حمل ونقل عمومی جاده ای در جابجایی مسافران نوروزی را 15.2 درصد خواند و  پیش بینی کردکه در طرح نوروزی امسال هم همین مقدار جابجایی سهم  حمل و نقل پایانه های استان تهران شود.

    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران گفت که در سال گذشته رتبه نخست جابجایی مسافران از آن  حمل و نقل عمومی جاده ای بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو