فونیکسریمکسبهتام

سردار مهری خبر داد

کاهش مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات در سال ۹۴

عصر خودرو- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: در سال ۹۴ نسبت به سال گذشته، ۴۵۰ نفر کمتر کشته داشتیم.

کاهش مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات در سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سردار تقی مهری در پیش خطبه‌های امروز (جمعه 28 اسفند) با اشاره به اینکه در آستانه نوروز سال 95 قرار داریم گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با برنامه‌ریزی‌های خاصی که در حوزه ترافیکی و انتظامی دارد آماده شده تا یک سال خوب، با نشاط و امن را برای هموطنان فراهم کند.

    وی اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با برنامه‌ریزی‌هایی که برای سال 95 انجام داده، با بکارگیری حداکثر توان عملیاتی خود و با آمادگی صددرصد برای برقراری نظم و امنیت در رفت و آمدها در سطح جاده‌ها در خارج و درون شهر سعی دارد برای هموطنان این زمینه را فراهم کند تا بتوانند با شرایط مناسبی ایام تعطیلات نوروز را سپری کنند.

    کاهش 10 هزار نفری تلفات جاده‌ای

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: برنامه‌ریزی‌هایی که در سال‌های گذشته به ویژه از سال 1384 تا پایان سال 93 داشته‌ایم باعث شده تعداد بیش از 10 هزار نفر در تصادفات کمتر کشته شوند.

    به گفته مهری در سال 84 تعداد افرادی که در تصادفات سالانه کشته شدند بیش از 27 هزار و 700 نفر بود که در پایان سال 93 به 16 هزار و 872 نفر کاهش یافت، بنابراین حدود 40 درصد تعداد تلفات کاهش یافته است.

    تردد 28 میلیون خودرو و موتور در سطح کشور

    وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور ما تعداد خودروها افزایش یافته گفت: در سال 84 حدود 7.5میلیون وسیله نقلیه داشتیم ولی هم اکنون بیش از 18 میلیون خودرو و بیش از 10 میلیون موتورسیکلت در سطح کشور شماره گذاری شده و در چرخه ترافیک فعال هستند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه امروز با افزایش سفرها در سطح کشور مواجهیم اظهار کرد: با توجه به شرایط مناسبی که برای زندگی فراهم شده، امروزه میل به سفر نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است.

    مهری با بیان اینکه در 10 ماهه سال 94 نسبت به سال گذشته کمتر کشته داشتیم گفت: 450 نفر در تصادفات جاده‌ای امسال نسبت به سال قبل کمتر کشته شده‌اند. این از رعایت قانون و مقررات توسط مردم و کنترل و هماهنگی و همکاری پلیس و همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در کشور حکایت دارد.

    سال قبل 14 هزار نفر در تصادفات کشته شدند

    وی با اشاره به اینکه حدود 14 هزار نفر در 10 ماهه سال 94 در تصادفات جان خود را از دست دادند افزود: از این تعداد 22 درصد آنها عابر پیاده بودند که بیشتر در سطح شهرها کشته شدند بنابراین نیاز است عابرین پیاده نیز به قوانین و مقررات بیشتر توجه کنند؛ همچنین حدود 24 درصد نیز موتور سیکلت سواران و ترک‌نشینان آنان بودند.

    7 درصد تولید ناخالص ملی کشور در تصادفات هدر شده است

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با تاکید بر اینکه اگرچه نسبت به گذشته کاهش تلفات و خسارات داشتیم اما این عدد برای کشور ما زیاد است گفت: طبق تحقیقی که در سال 93 انجام شد حدود 7 درصد درآمد ناخالص ملی کشور ما در تصادفات به هدر رفته است، بنابراین باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم که این مهم با همکاری خوب مردم و رعایت قوانین تا حدی محقق شده است اما تعداد اندکی متخلف باعث ایجاد خسارات به بقیه شدند.

    مهری همچنین اظهار کرد: از تعداد 14 هزار نفر کشته شده امسال، حدود 6 هزار تصادف فوتی داشتیم که سه هزار مقصر و سه هزار غیر مقصر بودند یعنی سه هزار راننده متخلف باعث کشته شدن بیش از 14 هزار نفر شدند، بنابراین باید اقدامات کنترلی را نسبت به کسانی که رعایت نمی‌کنند مورد توجه قرار دهیم.

    وی با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی با آماگی کامل و اتخاذ تدابیر ترافیکی و امنیت در رفت و آمد در سطح جاده‌ها و معابر حضور پیدا می‌کند گفت: امیدواریم با این تدابیر در سال آینده شاهد کاهش تصادفات و تلفات باشیم و در نوروز 95 با رعایت قوانین و مقررات به این سمت حرکت کنیم.

    مهری در ادامه با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی را شرعا حرام دانستند گفت: نکته مهم بحث رعایت حق الناس است کسانی که قوانین را رعایت می‌کنند انسان‌های بی‌گناهی هستند که توسط تعداد اندک متخلفان مورد صدمه قرار می‌گیرند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خصوص رعایت قوانین و مقررات و دغدغه‌هایی که در ایام عید داشتند در این رابطه در جمع مسئولین تذکر دادند. خواهشی که من از همه ایرانیان دارم این است که با رعایت قوانین و مقررات باعث شویم که خسارت و تلفات کمتری به دیگران وارد شود. از همه شهروندان خواهش می‌کنم کسانی که ایام تعطیلات نوروز به سفر می‌روند به این نکته توجه کنند تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات باشیم.

    سه عامل عمده تصادفات جاده‌ای

    وی با تاکید بر اینکه سه عامل عمده و اصلی سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و خستگی و خواب‌آلودگی باعث تلفات در سطح جاده‌ها می‌شوند گفت: در نوروز سال گذشته علت مرگ 38 درصد کسانی که جان خود را از دست دادند همین موضوع بوده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو