فونیکسریمکسبهتام

مقررات واردات خودرو، تعرفه و کالاهای گروه ۱۰ در سال ۱۳۹۵ اعلام شد

عصر خودرو- گمرک ایران مقررات واردات خودرو، تعرفه و کالاهای گروه ۱۰ در سال ۱۳۹۵ را به همراه کشیک های نوروزی برای ارایه خدمات در تعطیلات منتشر کرد.

مقررات واردات خودرو، تعرفه و کالاهای گروه ۱۰ در سال ۱۳۹۵ اعلام شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایرنا، معاونت فنی و امور گمرکی با صدور بخشنامه ای مقررات واردات خودرو، تعرفه و واردات خودرو را به گمرکات سراسر کشور ابلاغ کرد.

    براساس این بخشنامه، تا ابلاغ مصوبه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه های جدید در سال 95، واردات با اخذ تعهد مبنی بر پرداخت احتمالی مابه التفاوت حقوق ورودی و با رعایت کامل مقررات براساس مجموعه مقررات صادرات و واردات کنونی اقدام می شود.

    در این بخشنامه آمده است: مصوبات و بخشنامه هایی که دارای تاریخ اعتبار است (حتی مصوبات ستاد تدابیر) در صورت پایان اعتبار اجرا، از شمول این بخشنامه مستثنی خواهند بود.

    همچنین براساس مصوبه 12 اسفندماه امسال، ازابتدای سال آینده تعداد طبقات تعرفه ای از 10 به هشت طبقه کاهش یافته که در وصول حقوق ورودی باید در گرفته شود.

    براساس این بخشنامه، مجموع حقوق ورودی 1242 ردیف تعرفه مطابق مصوبه 22 اسفندماه امسال هیأت دولت تعیین شده که با رعایت ماده 11 آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات از ابتدای فروردین ماه سال آینده لازم الاجراست.

    همچنین طبق مصوبه 22اسفندماه امسال، ثبت سفارش و ورود کالاهای گروه 10 اولویت های کالایی، فقط با ارز متقاضی مجاز بوده و مشمول پرداخت دوبرابر سودبازرگانی است.
    براساس این بخشنامه، در سال آینده نیز همچنان ثبت سفارش و ورود خودروهای سواری با حجم موتور بیش از 2500 سی سی مجاز نیست.

    همچنین با توجه به تبصره 8 قانون بودجه سال 94 کل کشور، عوارض واردات خودروهای سواری به میزان پنج درصد قیمت تحویل روی کشتی در مبدأ (فوب) تعیین شده که گمرکات باید در سال آینده نیزعوارض یادشده را به حساب ردیف درآمدی مربوط که از سوی اداره کل امور مالی اعلام شده است واریز کنند.

    براساس تبصره 9 قانون بودجه سال 1394 کل کشور، اجرای آزمایشی قانون مالیات برارزش افزوده تا پایان امسال تمدید شده است بنابراین با توجه به مکاتبه انجام شده با معاونت ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی و تا اعلام پاسخ، طبق روال نسبت به اخذ مالیات ارزش افزوده با نرخ 9 درصد شامل 6 درصد مالیات و سه درصد عوارض، اعلام می شود. براساس این بخشنامه، طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده، افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده مشمول ماده (11) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و تبصره یک ماده 6 قانون امورگمرکی نمی شود.

    همچنین بر اساس تبصره الحاقی سه قانون بودجه سال 1394 کل کشور، از داروهای دامی آماده مصرف و واکسن های طیور مشابه تولید داخل معادل پنج درصد و غیرمشابه معادل دو درصد ارزش، اخذ و به حساب اعلامی اداره کل مالی و ذیحسابی واریز شود. ساخت داخل و یا عدم ساخت داخل کالاهای یاشده در هر مورد در مجوزهای صادره از طریق سازمان دامپزشکی ایران اعلام خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو