فونیکسریمکسبهتام

زنجان دارنده رتبه چهارم کاهش تلفات جاده‌ای

عصر خودرو- ‌مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان از ارتقای ایمنی راه‌ها به‌عنوان اولویت امروز در کاهش سوانح جاده‌ای خبر داد.

زنجان دارنده رتبه چهارم کاهش تلفات جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، ایرج دست‌نشان  با بیان این‌که راه همواره به‌عنوان یکی از سه عامل اصلی در بروز حوادث جاده‌ای مطرح بوده است، افزود: خوشبختانه با وجود افزایش تعداد خودروها، تعداد رانندگان، تعداد موتورسیکلت‌ها و افزایش تقاضای سفر، شاهد کاهش تلفات ناشی از تصادفات در محورهای موصلاتی استان زنجان بوده‌ایم، به‌طوری‌که استان زنجان رتبه چهارم کاهش تلفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.

    وی تجهیز راه‌ها و محورهای مواصلاتی استان زنجان به تجهیزات پیشرفته برای کنترل رفتارهای ترافیکی رانندگان را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل برشمرد و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهدافی که این اداره‌کل دنبال می‌کند، پرداختن به بحث فرهنگ‌سازی و آموزش به‌ویژه به کودکان و نوجوانان است که در همین راستا «شیراوژن» به عنوان یک نماد ترویجی فرهنگی طراحی و به ثبت حقوقی رسیده است. این نماد فرهنگی می‌کوشد تا با زبان هنر و با ایجاد ارتباط بین اقشار مختلف جامعه به ترویج فرهنگ صحیح رانندگی بپردازد.

    این مسئول با تأکید بر این‌که ایمنی راه‌ها و ارتقای ایمنی از مهم‌ترین اولویت‌ برنامه‌های اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان است، اظهار کرد: در همین راستا تلاش می‌شود سهم بیشتری از اعتبارات این اداره‌کل در سال آینده، صرف ارتقای سطح ایمنی راه‌ ها شود. هر چند معتقدیم در این راستا باید همکاری و مشارکت همگانی و پای کار آمدن دستگاه‌های ذی‌ربط را شاهد باشیم تا بتوانیم اقدام مؤثری را در این زمینه انجام داده و آمار سوانح جاده‌ای را به طور واقعی و در عمل کاهش دهیم.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان خاطرنشان کرد: با وجود این‌که اقدامات زیادی در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها صورت گرفته است، اما نباید فراموش کرد که طبق یافته‌های علمی، دلیل بیش از 60 تا 70 درصد سوانح رانندگی، عامل انسانی است که این امر اهمیت توجه بیش از پیش به آموزش‌ رانندگان به‌عنوان عوامل انسانی تصادفات و اصلاح رفتارهای نادرست و پرخطر برخی رانندگان متخلف و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی را نشان می‌دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو