فونیکسریمکسبهتام

عزیزی فارسانی:

اقدام مثبت وزارت بهداشت در خرید ۱۸۰ دستگاه آمبولانس

عصر خودرو- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه شدن ۱۸۰ دستگاه آمبولانس به اورژانس کشور را مثبت ارزیابی کرد وگفت: آمبولانس‌های فرسوده حوزه سلامت را با مشکل مواجه می‌کرد.

اقدام مثبت وزارت بهداشت در خرید ۱۸۰ دستگاه آمبولانس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، حمیدرضا عزیزی فارسانی  با مثبت ارزیابی کردن اضافه شدن 180 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور، افزود: به طور حتم افزوده شدن آمبولانس های مدرن و تجهیز شده می تواند گام ارزنده ای در حوزه سلامت محسوب شود چراکه ناوگان اورژانس کشور از فرسودگی رنج می برد.

    نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که نیاز مبرم به نوسازی ناوگان اورژانس کشور در زمانی که کشور در شرایط تحریم های بین المللی بود بیش از گذشته احساس می شد که البته در پساتحریم رسیدگی به این وضعیت در دستور کار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: اگرچه گام مثبتی برای بهبود وضعیت اورژانس ها در کشور برداشته شده اما با توجه به حجم بالای ماموریت اورژانس های پیش‌بیمارستانی به نظر می رسد اضافه شدن 180 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور کافی نیست و باید دستگاه های بیشتری وارد این عرصه شوند.

    وی تاکید کرد: واقعیت آن است که آمبولانس هایی که بیش از 7 سال قدمت دارند به عنوان آمبولانس های فرسوده شناخته می شوند درحالی که چندین دستگاه آمبولانس در کشور مورد استفاده هستند که بیش از اینها به کار گرفته می شوند.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه تاکنون کمبود منابع مالی مانع از خرید و اضافه شدن تجهیزات مورد نیاز اورژانس کشور بود و به همین جهت وزارت بهداشت نیز نتوانست گام اساسی در این زمینه بردارد که البته امید است اضافه شدن 180 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور بتواند کمک ویژه ای به حوزه سلامت داشته باشد.

    به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چندی پیش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که با وجود تحریم ها و محدودیت های بین المللی، با شرکت بنز آلمان وارد مذاکره شدیم و قرار داد 800 دستگاه آمبولانس با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان منعقد شد که در فاز اول این قرارداد طی روزهای اخیر 180دستگاه و تا اوایل سال آینده 620 دستگاه دیگر وارد کشور خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو