فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان:

مطالعات طرح جامع حمل و نقل سنندج سال آینده اجرا می شود

عصر خودرو- مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان از اجرایی شدن مطالعات طرح جامع حمل و نقل سنندج در سال ۹۵ خبرداد.

مطالعات طرح جامع حمل و نقل سنندج سال آینده اجرا می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حشمت‌الله صیدی چهارشنبه شب در اختتامیه دومین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی عمران شهری با نگرش فناوری های نوین که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، گفت: در جلسه شورای ترافیک کشور مطالعات طرح جامع حمل و نقل سنندج مصوب شد و از سال آینده هم اجرایی می شود.

    وی بیان کرد: با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه کردستان هم مطالعات پیاده راه خیابان فردوسی سنندج انجام شده است.

    وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در ارتباط با علت کم توجهی به فاز صفر مطالعات پروژه های مختلف در استان، عنوان کرد:  متاسفانه در کشور ما نسبت به کشورهای مترقی کمتر به مطالعات توجه شده است وما پروژه هایی را داریم که 10 سال از آغاز عملیات احداث آن می گذرد ولی هنوز هم به بهره برداری نرسیده است.

    وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات مذکور به نظام بودجه ریزی کشور برمی گردد، ادامه داد: بیش از 70 درصد منابع اعتباری کشور در سطح وزارتخانه ها توزیع می شود و تنها 30 درصد آن در اختیار شوراهای برنامه ریزی استان ها قرار می گیرد.

    مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان ادامه داد: متاسفانه پروژه هایی هم که اعتبارات آن با لابی گری نمایندگان مصوب شده از اهمیت زیادی برخوردار نیستند.

    صیدی در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با پل مکانیزه میدان آزادی سنندج، گفت: دو سال پیش هم دراختتامیه نخستین همایش بین المللی عمران شهری بیان کردم که این پل به صورت موقت اجرا می شود و مصوبه شورای ترافیک استان هم در ارتباط با آن موقتی است.

    وی با اشاره به اینکه یکی از نواقص این پل، کم بودن عرض آن است، بیان کرد: سنندج به دلیل بافت کوهستانی آن، اغلب خیابان هایش عرض کمی دارند و همین باعث تلاقی عابر و خودرو و در نتیجه ایجاد ترافیک شده است.

    وی با بیان اینکه این پروژه هنوز از پیمانکار آن تحویل گرفته نشده است، افزود: زمانی که از سیستم حمل و نقل کارآمدی برخوردار شویم این پل برداشته خواهد شد.

    مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان بیان کرد: مقدمات عقد قراردادی با شرکت مهندسین مشاور بافت شهر که یکی از بهترین شرکت های مشاوره ای در سطح کشور هستند، عمدتا با دیدگاه زیست محیطی کار می کنند، در ارتباط با مطالعه آبیدر فراهم کرده ایم.

    صیدی ادامه داد: با استفاده ازتوانمندی و دانش مهندسین مشاور درصدد هستیم از ظرفیت آبیدر با کمترین مداخله در آن بهره ببریم.

    وی با بیان اینکه مطالعات آبیدر در 6 ماهه نخست سال آینده با دیدگاه گردشگری وسرمایه گذاری انجام می شود، افزود: علاوه براین هم طرح مطالعه قشلاق گریزه هم توسط همین شرکت مشاوره قرار است که انجام شود.

    یکی از اعضای نظام مهندسی ساختمان استان کردستان و شهردار اسبق سنندج هم در این مراسم گفت: در سنندج به اندازه ای مشکلات وجود دارد که در هر حوزه ای جای کار وجود دارد و نمی توان اولویت بندی کرد.

    حسام شریعتی به  52 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده از سوی دولت به شهرداری سنندج در سال 89 اشاره کرد و اظهارداشت: این میزان اعتبار، جزو اعتبار جهشی محسوب نمی شود.

    وی عنوان کرد: برنامه ریزی شهری باید مطالعاتی را انجام دهد و مکانیزم هایی را برای ورود بخش خصوصی تعیین و تعریف کند چراکه اگر منتظر اعتبارات دولتی باشیم هیچ گاه به جایی نخواهیم رسید و مشکلی هم برطرف نخواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط