فونیکسریمکسبهتام

ابداع فناوری جدید برای تبدیل خودروها به سالن نمایش فیلم سینمایی

عصر خودرو- شرکت خودروسازی فورد اختراع جالبی را به ثبت رسانده که با استفاده از آن می توان شیشه جلویی خودروها را به پرده نمایش فیلم‌های سینمایی مبدل کرد.

ابداع فناوری جدید برای تبدیل خودروها به سالن نمایش فیلم سینمایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، نکته جذاب این اختراع آن است که شما در حین جابجایی در خودرو از محلی به محل دیگر می توانید به پشتی صندلی خود تکیه کنید و یک فیلم سینمایی تماشا کنید. البته این فناوری در خودروهای خودران ساخت فورد ارائه خواهد شد تا امنیت سرنشینان محفوظ بماند.

    برای تبدیل خودروها به سالن نمایش فیلم های سینمایی دو حالت در نظر گرفته شده است. زمانی که خودرو در حالت خودران قرار گرفته باشد نمایش فیلم به طور کامل از طریق شیشه جلویی خودرو صورت می گیرد و سرنشینان عملا خود را در داخل سالن سینما حس خواهند کرد، اما اگر خودرو در حالت رانندگی عادی و دستی باشد، پخش فیلم به جای شیشه جلویی بر روی نمایشگر کوچک داشبورد خودرو صورت می گیرد تا حواس راننده متمرکز بر روی رانندگی باشد.

    در قالب این اختراع حسگرهای خاصی در نظر گرفته خواهد شد تا با بررسی دقیق محیط اطراف و در صورت ضروری بودن هدایت خودرو توسط خود راننده پخش فیلم بر روی شیشه جلویی خودرو به سرعت قطع شده و هدایت آن به راننده سپرده شود. به عنوان نمونه می توان به شرایطی اشاره کرد که در آن احتمال تصادف خودرو وجود دارد.

    البته برخی کارشناسان استفاده از این چنین فناوری را در خودروها هنوز پرخطر می دانند، اما به نظر می رسد در صورت ارتقای فناوری هدایت هوشمند خودروها در آینده بتوان از این روش برای پرکردن وقت سرنشینان خودروها استفاده کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم