فونیکسریمکسبهتام

مهر تایید پوتین پای پروژه تولید ۳ خودرو زرهی فوق‌پیشرفته

عصر خودرو- ولادیمیر پوتین از روند ساخت زره‌پوش «کارتل» بازدید کرد و این مهر تاییدی بر تولید انبوه دو زرهپوش دیگر خواهد بود.

مهر تایید پوتین پای پروژه تولید ۳ خودرو زرهی فوق‌پیشرفته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خورو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در سال‌های اخیر چندین خودروی زرهی جدید به سفارش نیروهای مسلح و سرویس امنیتی فدرال روسیه در این کشور طراحی شده است. این خودروهای زرهی با نظارت شخص ولادیمیر پوتین ساخته شده‌اند و در مرحله آزمایش به سر می‌برند.

    وبسایت RBTH سه مدل از خودروهای زره‌پوش روسیه را معرفی کرده است. این خودروها در زمره آلات جنگی غیرمعمول محسوب می شود.

    کاراتل (Karatel)

    این خودروی زرهی جنگی از نگاه آینده نگرِ «الکساندر بورت نیکف» -- مدیر شرکت FSB – طراحی شده است. نام کاراتل برگرفته از نوعی مجازات ذهنی است که در جنگ جهانی دوم آلمان نازی برای شکنجه شهروندان روسی بکار می‌برد. در نگاه اول، این خودرو یادآور نمونه‌های مفهومی فیلم‌های هالیوودی است. این در حالی است که کاراتل در عملیات ویژه سرویس‌های مخفی غوغا می‌کند.

    کاراتل 12 تن وزن دارد و روی شاسی حمل کننده شرکت روسی کاماز سوار شده است. طراحی بدنه این زره‌پوش به شکلی است که از آن در برابر انفجار محافظت می‌کند. سرعت زره‌پوش کاراتل 70 مایل در ساعت است و بدنه آن تحمل ضربه گلوله 7.62 میلیمتری کلاشنیکف را دارد. شیشه های جلو و به طور کلی طراحی بخش جلوی خودرو، شلیک به خدمه را بسیار سخت می‌کند و شیب بالای آن می تواند مانع از هدف قرار گرفتن راننده شود. دوربین‌هایی در اطراف زره‌پوش کاراتل نصب شده است که تصاویر محیط خارج را به کابین منتقل کرده و تصمیم گیری در شرایط سخت را نیز تسهیل می‌کند. از دیگر جزئیات آن می‌توان به ظرفیت 12 سرنشین و چندین چتر برای حفاظت از آن هنگام سقوط از ارتفاع اشاره کرد.

    بازدید رئیس‌جمهور روسیه از روند ساخت این خودروی زرهی را می‌توان به معنای تولید انبوه آن در آینده نزدیک تلقی کرد.

    کُلون (Kolun)

    کلون از طراحی های آینده نگر «اولِگ شاپکین» -- طراح شرکت FSB -- است که برای نخستین بار در سال 2012 به عرصه رقابت خودروهای زرهی مفهومی روسیه قدم نهاد. این خودرو با گوشه های زاویه دار، اواخر سال 2014 برای استفاده غیرنظامی و با آپشن های 6*6 و 4*4 طراحی شد. وزن کلون 9 تن است و بدنه آن در برابر مین‌های زمینی و انواع گلوله مقاوم است. طراحان در نظر دارند از کلون یک خودروی زرهی نفر بر با ظرفیت 16 نفر ارائه دهند.

    توروس (Toros)

    « توروس» برادر کوچکتر کلون و از دیگر طراحی‌های اولگ شاپکین محسوب می شود. این مدل روی شاسی ZIL سوار شده است و قابلیت حرکت در آب و سنگلاخ را دارد. همچنین حمل تجهیزات پزشکی از مهمترین قابلیت‌های این زره‌پوش است. شرکت اینترال سازنده این زره‌پوش است و اعلام کرده تاکنون دستوری از وزارت دفاع روسیه برا ی تولید انبوه آن دریافت نکرده است.

    ولادیمیر پوتین روز 26 فوریه از روند ساخت زره‌پوش کارتل بازدید کرد و این مهر تاییدی بر تولید انبوه آن و دیگر خودروهای زرهی خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو