فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل ونقل و پایانه‌های زنجان:

رانندگان خودرو بیشترین درصد تلفات جاده‌های زنجان هستند

عصر خودرو- مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان زنجان گفت : در ۱۱ ماهه سال‌جاری رانندگان خودروها کماکان بیش از ۴۵ درصد متوفیان را تشکیل می‌دهند.

رانندگان خودرو بیشترین درصد تلفات جاده‌های زنجان هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خورو» به نقل از ایلنا، ایرج دست‌نشان مدیرکل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: سرنشینان خودروها و ترک نشینان موتورسیکلت ها نیز که بیش از 40 درصد متوفیان را تشکیل می‌دهند علی رغم افزایش در دوره‌های گذشته، در چند دوره اخیر کاهش بیش از 20 درصد را نشان می‌دهد. همچنین سهم تلفات عابرین پیاده علی رغم افزایش نسبت به مدت مشابه گذشته شیب کند کاهشی را تا دوره 11ماهه اخیر داشته است .

    وی خاطرنشان کرد  :در بهمن ماه گذشته 7 نفر از هموطنان در راه‌های برون شهری و 2 نفر در راه‌های روستایی استان زنجان جان خود را از دست داده اند و در مجموع طی 11 ماهه سال‌جاری 188 نفر در جاده‌های برون شهری حوزه استحفاظی استان و 36 نفر نیز در جاده‌های روستایی استان بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند .

    مقایسه این آمار با مدت مشابه گذشته نشان‌دهنده کاهش 12.6 درصدی تلفات تصادفات برون شهری، افزایش 16 درصدی تلفات جاده‌های روستایی است بگونه ای که در مجموع این دو حوزه شاهد کاهش 9 درصدی تلفات هستیم .

    دست نشان تصریح کرد: راکبان موتورسیکلت و عابرین پیاده پس از خودروهای سواری حدود 30 درصد متوفیان را تشکیل می‌دهند. خوشبختانه آمار تلفات موتورسواران دارای کاهش 20 درصدی نسبت به مدت مشابه گذشته است.

    وی در مورد علت اصلی تصادفات در محورهای استان زنجان گفت : متاسفانه خستگی و خواب آلودگی رانندگان ناوگان عمومی بویژه برای خودروهایی که از غرب به شرق استان زنجان یا بالعکس در آزادراه‌های زنجان – تبریز و زنجان قزوین تردد می کنند به یک معضل جدی تبدیل شده است و در این راستا این اداره کل از طریق طراحی و نصب پوستر‌ها و بنرهای توصیه ای و طرح اصلاح حفاظهای جانبی در کنار آموزش رانندگان حرفه ای سعی در کاهش تصادفات این ناوگان دارد.

    دست نشان در پایان تصریح کرد: شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده کماکان طی دوره‌های متوالی مجموعاً بیش از 80 درصد متوفیان تصادفات جاده‌ای را تشکیل می‌دهند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو