فونیکسریمکسبهتام

ایمن‌ترین خودروهای ساخت داخل برای سفر

۱۰ شاسی‌بلند ایمن برای تعطیلات نوروزی

عصر خودرو- آیا برای تعطیلات نوروزی به دنبال خودرو مناسب و استاندارد می گردید؟ آیا از وضعیت مناسب مالی برخوردارید یا با توجه به سطح درآمد پایین تان به دنبال یک خودرو ساخت داخل مناسب هستید؟ در این گزارش نظر یک استاد دانشکده خودرو و یک فعال بازار را پرسیده ایم که کدام خودرو برای شما مناسب است.

۱۰ شاسی‌بلند ایمن برای تعطیلات نوروزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، امیرحسن کاکائی، عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت   اظهار می‌کرد: در حال حاضر کلکسیون بسیاری از خودروهای شاسی‌بلند در بازار داخلی ایران وجود دارد که هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ ایمنی بسیار خوب هستند اما خرید این خودروها به وضعیت مالی مردم نیز بستگی دارد.

    او گفت: در گذشته خودروهای شاسی‌بلند وجود داشت اما این خودروها کمک فنر و سیستم تعلیق مناسبی نداشتند و نمی‌تواستند راحتی سفر را تضمین کنند. اما در حال حاضر خودروهای شاسی‌بلند به گونه طراحی شده‌اند که کمک فنر و سیستم تعلیق مناسبی دارند و از  پتانسیل بالایی برخوردار هستند.

    4 شاسی بلند مناسب به روایت یک استاد دانشگاه
    کاکایی افزود: خودروهایی مانند تویوتا راو4، هیوندایی سانتافه، میتسوبیشی اوت‌لندر و ولوو مدل جدید، خودروهایی هستند که در رنج قیمتی بین 200 تا 300 میلیون دربازار داخلی وجود دارند و این خودروها از لحاظ نرمی، راحتی، ایمنی و شتاب بسیار خوب و دارای آپشن بالا و بسیار خوبی هستند.

    او در خصوص خودروهای سواری زیر 40 میلون تومان که ایمنی خوبی دارند خاطرنشان کرد: در بازار داخلی هم خودروهای سواری مناسبی داریم که در کل خودروهای دارای کیفیتی هستند که هم از لحاظ کیفیت و ایمنی مردم تمایل زیادی برای خرید این خودروها دارند.

    5 خودرو با کیفیت داخلی
    کاکائی ادامه داد: اگر بخواهیم به ترتیب از نظر کیفیت و ایمنی این خودرها را نام ببریم می‌توانیم به خودرو ال‌90، سمند، انواع پژو، تیبا و پراید اشاره کرد.

    در  همین رابطه علیرضا پورحسنی کارشناس بازار خودرو به اقتصادنیوز گفت: در بازار داخلی خودرو شاسی‌بلند زیادی وجود دارد اما مردم به نقدشوندگی این خودروها توجه بسیاری می‌کنند که این خودرو شاسی‌بلند برای خرید و فروش در بازار رند است یا نه به سختی نقد می‌شود.

    این کارشناس در رابطه با اینکه کدام خودروهای شاسی‌بلند ایمن‌تر هستند افزود: اگر بخواهیم سرآمد خودروهای شاسی‌بلند ایمن را نام ببریم می‌توانیم به تویوتا لندکروز، تویوتا پرادو، ب  ام و X4، لکسوس LX و لکسوس RX اشاره کرد و در خصوص خودرهای سواری ایمن در ایران می‌توان تندر90، پارس تندر، پژو پارس، سمند و تیبا را نام برد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط