فونیکسریمکسبهتام

بازار خودرو همچنان در خواب زمستانی

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار خودرو در آخرین ماه امسال هم نتوانست به شرایط طلایی سالهای قبلش نزدیک شود، گفت:بازار خودرو باوجود حمایت های ویژه مسئولان و دولت، پس از "کمپین نخریدن خودرو "توسط مصرف کنندگان همچنان در رکود است.

بازار خودرو همچنان در خواب زمستانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سبحانی فر با بیان اینکه تعطیلات نوروزی نیز بازار خودرو را از خواب زمستانی بیدار نکرد، گفت: بازار خودرو در آخرین ماه سال هم نتوانست به شرایط طلایی سالهای قبلش نزدیک شود و باوجود حمایت های ویژه مسئولان و دولت، پس از کمپین نخریدن خودرو توسط مصرف کنندگان همچنان آرام به فعالیت ادامه می دهد.

    نماینده مردم سبزوار،جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه بسته خروج از رکود دولت افزود:انتظار دولت این بود که پس از ارائه این طرح بازار خودرو از رکود خارج شده و گرایش و توان مردم برای خرید افزایش یابد،اما این انتظار هم به نتیجه نرسید و رکورد ادامه یافت.

    رمضانعلی سبحانی فر

    متولی قراردادن بخش خصوصی سبب تحول در کیفیت خودروها می شود

    سبحانی فر با بیان اینکه دولت در طرح وام 25 میلیونی خودرو اصولی عمل نکرد، ادامه داد:اصل حمایت از صنعت خودرو پذیرفته شده است؛ اما نحوه حمایت باید همراه با برنامه ریزی باشد و اهداف بلندمدت درنظرگرفته شود.

    وی با بیان اینکه با متولی قرار دادن بخش خصوصی تحول در کیفیت خودروها رخ می دهد، یادآور شد:بخش خصوصی بازار و نیازهای آن را می شناسد و به مشتری مداری معتقد است و سبب تغییرات بنیادین در کیفیت و خدمات خودرو می شود،اما دو شرکت خودروسازی با این کیفیت پایین سال ها زیان می دهند و به دلیل بسته بودن مرزها ، مشتری چاره ای جز مصرف آن ندارد که این عاملی برای این شده که آنها پاسخگوی هیچ چیزی نباشند.

    شرایط بازار انحصاری به نفع فروشنده است

    سبحانی فر افزود:با توجه به کمبود تولیدکننده در بازار خودروی ایران و موانع فراوان برای ورود صنعت به بازار رقابت حق انتخاب مشتری بسیار محدود می‌شود.

    وی با بیان اینکه در شرایط بازار انحصاری شرایط به نفع فروشنده است و خریدار نیز متضرر می‌شود،ادامه داد:دراین حالت و به خاطر نبود رقیب بهایی به کیفیت محصول داده نمی‌شود و استانداردهای اجباری به شکل حداقلی اجرا می‌شوند.

     

    ایران باید به قطب تولید و تعمیرات خودرو در منطقه تبدیل شود

    سبحانی فر با انتقاد از قیمت بالای خودرو داخلی با توجه به کیفیت پایین آن اظهارداشت:اگر انتظار این است که از خودروی داخلی حمایت شود و مردم گرانی خودرو‌ها را بپذیرند،باید نشان دهیم این افزایش نه از سر توان چانه زنی و متکلم وحده بودن در بازار خودرو بلکه به دلیل ارائه خدمات بیشتر یا محصول باکیفیت‌تر است.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قراردادهای جدید خودرویی تصریح کرد: ایران باید به قطب تولید و تعمیرات خودرو در منطقه تبدیل شود و در قراردادهای جدید علاوه بر تولید مشترک بخشی از تولیدات به نام ایران صادر شود

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو