فونیکسریمکسبهتام

"آرش" اگر به ایران بیاید ۱۰ میلیارد قیمت خواهد داشت

عصر خودرو- شرکت خودروسازی "آرش" در هفدهمین سال تأسیس خود ابرخودروی هیبریدی AF۱۰ مدل ۲۰۱۷ را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ به نمایش درآورد. این ابرخودرو را می‌توان قدرتمندترین خودروی هیبریدی جهان دانست زیرا قادر به تولید ۲۰۸۰ اسب بخار است.

"آرش" اگر به ایران بیاید ۱۰ میلیارد قیمت خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲:۰۰
  • "آرش" اگر به ایران بیاید 10 میلیارد قیمت خواهد داشت
  • "آرش" اگر به ایران بیاید 10 میلیارد قیمت خواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ؛ سال 1999 که آرش فربد شرکت خودروسازی فربد را در انگلیس تأسیس کرد کسی فکر نمی‌کرد این شرکت بتواند قدرتمندترین ابرخودروهای دنیا را تولید کند.

این شرکت در سال 2006 تغییر نام داد و از آن به بعد با نام "آرش" شناخته می‌شود با عرضه خودروهای AF8 و AF10 بازار ابرخودروها را در اختیار گرفت و زنگ خطر را برای بزرگانی همچون فراری، مک‌لارن و لامبورگینی به صدا درآورده است.

"آرش" یک خودروساز انگلیسی متخصص در امر ساخت خودروهای سوپراسپورت است که در سال 1999 توسط یک ایرانی بنام آرش فربد و با نام تجاری "فربد لیمیتد" تاسیس شد و سپس در سال 2006 به "شرکت خودروسازی آرش" تغییر نام داد.

آخرین ساخته کمپانی "آرش" که در ژنو به نمایش در آمده ابرپیشرانه هیبریدی دارد که نیروی باورنکردنی 2080 اسب بخار را تولید می کند و شتاب صفر تا 100 آن را به تنها 2.8 ثانیه و نهایت سرعت آن را به 321 کیلومتر بر ساعت می رساند.

این خودرو افسانه ای در مدل هیبریدی استاندارد 1.6 میلیون دلار و در نسخه ریسر که مجهز به اتاق تقویت شده، سیستم اطفاء حریق و سیستم های ارتباطی بی سیم است 1.7 میلیون دلار(شش میلیارد تومان) قیمت دارد. قیمت این خودرو در بازار ایران با احتساب تعرفه های گمرکی و هزینه های جانبی به 10 میلیارد تومان خواهد رسید.

اما اگر خواهان یک AF10 معمولی با موتور V8 550 اسب بخاری باشید قیمت خودرو به 495 هزار دلار کاهش پیدا می کند.

AF10  این نیروی عظیم را به وسیله یک موتور سوپرشارژ 6.2 لیتری با 900 اسب بخار قدرت و چهار موتور الکتریکی که روی هم 1180 اسب بخار قدرت دارند، تولید می کند. موتور این خودرو همچنین گشتاور باورنکردنی 1682 نیوتن متر دارد و در مجموع از پنج گیربکس بهره می برد بطوریکه هر موتور الکتریکی یک گیربکس دو دنده دارد.

خریداران می توانند یک گیربکس دستی شش دنده یا یک گیربکس اتوماتیک را در کنار موتور V8 سفارش دهند.

شرکت آرش معمولا خودروهای سوپراسپورت جدید خود را در نمایشگاه ژنو رونمایی می کند.

AF10 تازه ترین محصول این شرکت تمام از فیبرکربن ساخته شده اما متاسفانه این خودروساز وزن این خودرو را اعلام نکرده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط