فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل خودرو وزارت صنعت خبر داد

خودروهای مازاد ثبت‌نامی در طرح فروش اقساطی تحویل شد

عصر خودرو- مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت با بیان اینکه خودروهای مازاد ثبت‌نام با تسهیلات ۲۵ میلیون تومان تحویل مشتریان شده است، گفت: صنعت خودرو هنوز هم نیازمند حمایت تعرفه‌ای است.

خودروهای مازاد ثبت‌نامی در طرح فروش اقساطی تحویل شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، امیرحسین قناتی اظهار داشت: خودروهای مازاد ثبت‌نام در طرح فروش اقساطی خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومان، با تسهیلات 16 درصدی به مشتریان تحویل داده می‌ شوند.

    وی ادامه داد: بر اساس توافق صورت گرفته بین بانک‌ها، بانک مرکزی و خودروسازان، مشتری می‌تواند خودروی ثبت‌نامی را با تسهیلات 16 درصدی و با سقف وام 25 میلیون تومانی تحویل بگیرد.

    وی با بیان اینکه 20 هزار دستگاه خودرو مشمول این طرح می‌شوند، گفت: خودروهای تولیدی در این طرح به مشتریان تحویل داده شده‌اند.

    مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت همچنین در مورد دلیل عدم کاهش تعرفه واردات خودرو برای سال آینده، اظهار داشت: تعرفه، ابراز کنترل بازار است و از طریق آن، بازار را به راحتی در اختیار دیگران قرار نمی‌دهیم.

    وی ادامه داد: اگر تعرفه خودرو برداشته شود، صنعت خودرو هیچ ارزش افزوده‌ای برای کشور نخواهد داشت.

    وی در پاسخ به این سؤال که کاهش تعرفه واردات خودرو باعث ایجاد رقابت در بازار خودروهای داخلی خواهد شد، گفت: صحبت در مورد رقابت با کشورهایی است که از شرایط اقتصادی بهتری برخوردار هستند، مثلاً به بخش تولید سود بانکی با تسهیلات 2 درصدی می‌پردازند.

    خبرنگار فارس گفت: تولید‌کنندگان ایرانی نیز از انرژی و نیروی کار ارزان‌تری برخوردار هستند و سال‌ها از این مزیت برخوردار بوده‌اند، اما با وجود تعرفه‌های بالای واردات، صنعت داخل نتوانسته با خودروهای وارداتی رقابت کند، قناتی پاسخ داد: حمایت باید با برنامه‌ همراه باشد، حمایت به تنهایی سودی ندارد، بلکه باید برنامه تولید، کیفیت، ارتقا و توسعه محصول نیز وجود داشته باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو