فونیکسریمکسبهتام

گسترش فراخوان تویوتا برای ایربگهای معیوب

عصر خودرو- تویوتا موتور فراخوان جهانی برای خودروهایی که مجهز به ایربگهای معیوب تاکاتا هستند را به ۳۵۶ هزار خودروی دیگر گسترش داد.

گسترش فراخوان تویوتا برای ایربگهای معیوب
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، خودروهایی که در آمریکا پلاک شده‌اند 198 هزار دستگاه از خودروهای تحت فراخوان جدید را تشکیل می‌دهند و شامل مدل‌های کورولا 2008 و همچنین مدل سالهای 2008 تا 2010 لکسوس SC430 هستند.

    با احتساب فراخوان جدید در آمریکا، تاکنون حدود 29 میلیون باد کننده ایربگ تاکاتا در بیش از 19 میلیون خودرو در این کشور به دلیل معیوب بودن این قطعات و احتمال ترکیدن آن تحت فراخوان قرار گرفته اند.

    بادکننده‌های تاکاتا از نیترات آمونیوم برای ایجاد انفجار کوچکی که ایربگها را در تصادف باد می‌کند، استفاده می‌کنند. اما تاکاتا اعلام کرده است این ماده شیمیایی در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی، ممکن است با سرعت زیادی منفجر شده و قوطی فلزی که محل نگهداری این ماده است را تکه تکه کند و قطعات فلزی را ترکش وار در داخل خودرو پرتاب شوند. تاکنون 9 نفر در ارتباط با نقص ایمنی این ایربگها کشته و شمار متعددی مصدوم شده اند در حالیکه هنوز تحقیقات درباره علت ترکیدن آنها ادامه دارد.

    تویوتا اعلام کرد فراخوان‌های جدید شمار خودروهایی که تاکنون در ارتباط با نقص ایمنی ایربگهای تاکاتا در سراسر جهان فراخوان شده‌اند را به 15 میلیون و 314 هزار دستگاه افزایش می‌دهد که 3 میلیون و 156 هزار دستگاه از این خودروها در آمریکا هستند.

    رویترز پیش از این گزارش داده بود رگولاتورهای ایمنی آمریکا در حال بررسی افزودن 70 تا 90 میلیون باد کننده ایربگ تاکاتا برای فراخوان هستند.

    بر اساس گزارش رویترز، تویوتا هنوز درباره مدل‌هایی که در خارج از آمریکا تحت فراخوان قرار گرفته‌اند پاسخی نداده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو