فونیکسریمکسبهتام

نگرانی خودروسازان آلمانی از تاثیر کنترل شدید مرزها بر صنعت خودرو

عصر خودرو- هجوم بی‌سابقه مهاجران از خاورمیانه به اروپا، مقامات اتحادیه اروپا را بر آن داشت تا ضمن بازبینی قوانین مهاجرتی این اتحادیه، نظارت شدیدتری را نیز بر مرزهای کشورهای اروپایی اعمال کنند.

نگرانی خودروسازان آلمانی از تاثیر کنترل شدید مرزها بر صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز، در همین رابطه ‌«‌کارل – توماس نیومن» ‌مدیر اجرایی اوپل و ‌«‌دیتر زتچه» ‌مدیر اجرایی شرکت دایملر معتقدند که تشدید تدابیر نظارتی در مرزهای اتحادیه اروپا می‌تواند منجر به کاهش نیروی کار مورد نیاز صنعت خودروسازی اروپا شده و آن را تحت تأثیر خود قرار دهد. چشم‌انداز از بین رفتن پیمان شنگن در اتحادیه اروپا در پی ورود بی‌سابقه مهاجران غیرقانونی به اروپا و نگرانی‌های حاصل از این موضوع، سبب شد تا مدیران اجرایی خودروسازان اروپایی در جریان برگزاری نمایشگاه ژنو در این رابطه تشکیل جلسه دهند.

    در این راستا ‌«‌نیومن» ‌مدیر اجرایی اوپل در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ‌«‌از بین رفتن پیمان شنگن اتفاق بسیار وحشتناکی برای ما است و تبعات بسیار زیانباری را به همراه خواهد داشت.» ‌وی ادامه داد: ‌«‌شرکت اوپل وابستگی بسیار زیادی به جریان انتقال رایگان تجهیزات و امکانات مورد نیاز خود در میان کارخانه‌های این خودروساز آلمانی در آلمان، اسپانیا، لهستان، بریتانیا و ایتالیا دارد.»

    مدیراجرایی اوپل در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران با اشاره به اهمیت نقل و انتقال آسان و رایگان در اتحادیه اروپا اعلام کرد: ‌«‌شرکت اوپل عملیات تدارکاتی بسیار بزرگی در جنوب اروپا داشته و از این رو امکان نقل و انتقال سریع و رایگان از اهمیت بسیار زیادی برای شبکه تأمین این خودروساز آلمانی برخوردار بوده و هرگونه اخلال در این زمینه می‌تواند تأثیر بسیار مخربی بر شرکت اوپل داشته باشد.»

    لازم به ذکر است که پیمان شنگن حدود 30سال قبل به امضا رسیده و هم‌اکنون 26 عضو دارد که 22 کشور از این تعداد از اعضای اتحادیه اروپا هستند. در ماه‌های اخیر و همزمان با موج ورود مهاجران به اروپا، برخی از کشورهای عضو پیمان شنگن اعلام کردند که به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به خاک خود، کنترل مرزهای خود را تشدید کرده‌اند. این اقدام سبب شده است تا نگرانی‌ها از فروپاشی کامل این پیمان افزایش یابد.

    نگرانی خودروسازان اروپایی و در رأس آنها اوپل، در حالی اتفاق می‌افتد که این خودروساز آلمانی که بخش اروپایی شرکت جنرال موتورز نیز محسوب می‌شود، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار دارد تا در سال 2016 میلادی به سودآوری برسد. گفتنی است شرکت جنرال موتورز در سال مالی گذشته ضرری 800 میلیون یورویی را تجربه کرد که این میزان از ضرر یک میلیارد و 400 میلیون یورویی این شرکت در سال 2014 میلادی کمتر است.

    اخلال در تولید

    «دیتر زتچه» ‌مدیر اجرایی شرکت دایملر از چالش این شرکت در پاسخگویی به نیاز مشتریان به دلیل افزایش تقاضا برای خودروهای لوکس این شرکت در بازار خبر داد. به گفته مدیران شرکت دایملر، نیاز مبرم این شرکت به ورود به موقع قطعات به کارخانه‌های تولید خودرو سبب شده است تا پیمان شنگن و سهولت نقل و انتقال قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای مونتاژ خودروها از اهمیت بسیار زیادی برای این خودروساز مشهور آلمانی برخوردار باشد.

    در همین ارتباط مدیر اجرایی دایملر در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: ‌«‌در کارخانه‌های ما فرآیند تولید با یک فاصله زمانی یکی، دو ساعته صورت می‌پذیرد و بستن مرزها یا اعمال هرگونه کنترل شدید روی آنها می‌تواند فرآیند تولید ما را با مشکلات جدی مواجه کند.»

    در این رابطه و به منظور کنترل موج ورود مهاجران غیر‌قانونی، رهبران اتحادیه اروپا امیدوارند در مذاکرات آتی خود با مقامات ترکیه، این کشور را نسبت به کنترل بیشتر مرزهای خود و جلوگیری از عبور مهاجران غیر‌قانونی متقاعد کنند. لازم به ذکر است که مذاکرات رهبران اروپایی با مقامات ترک و تصمیم مشترک آنها برای مقابله با موج ورود پناهندگان، آخرین فرصت برای اقدام مشترک اروپایی‌ها برای جلوگیری از آن، پیش از گرم شدن هوا در منطقه مدیترانه و افزایش عبور مهاجران غیر‌قانونی است.

    افزایش نگرانی‌های خودروسازان بزرگ اروپا از افزایش کنترل مرزها و تأثیرات احتمالی آن بر میزان تولید این خودروسازان در حالی صورت می‌پذیرد که صنعت خودروسازی اروپا هنوز از جنجال رسوایی تقلب در محصولات شرکت فولکس واگن رها نشده است. همچنین تمایل قانونگذاران آمریکایی برای انجام تحقیقات از شرکت مرسدس بنز و بررسی میزان آلایندگی خودروهای تولیدی این شرکت از جمله دیگر موضوعاتی است که می‌تواند صنعت خودروسازی اتحادیه اروپا را بیش از پیش با چالش‌های جدی مواجه سازد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو