فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو ژنو (۱۱)

با خودروهای لوکس نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ آشنا شوید

عصر خودرو- نمایشگاه اتومبیل ژنو یکی از مهمترین رویدادهای صنعت اتومبیل به شمار می رود که اکثر شرکت های بزرگ خود را برای این نمایشگاه آماده کرده تا از جدیدترین دستاوردهای خود پرده برداری کنند.

با خودروهای لوکس نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از صبحانه، نمایشگاهی که اگر اتومبیلی بتواند مورد تحسین بازدیدکنندگان و رسانه ها قرار گیرد قطعا فروش موفقیت آمیزی خواهد داشت. حال ما برآن شدیم تا پیش از آغاز نمایشگاه که 1 مارس مصادف با 11 اسفند آغاز خواهد شد لیستی از اتومبیل های لوکس آن را برای شما آماده سازیم.

    1- استون مارتین DB11

    شرکت بریتانیایی استون مارتین قصد داشته در جریان نمایشگاه ژنو سوپراسپرت جدید DB11 جانشین DB9 را رونمایی کند. خودرویی که گفته می شود به پیشرانه 12 سیلندر 5.2 لیتری توربو شارژ مجهزست و می تواند در جاده طوفانی عمل نماید. اخیرا این شرکت DB11 را تحت تست هایی قرار داده بود که به نظر می رسید شباهت هایی به DB10 فیلم اسپکتور جیمزباند داشت.

    2- بوگاتی کایرون

    یکی از مورد انتظارترین اتومبیل های نمایشگاه ژنو را باید بوگاتی کایرون جانشین ویرون دانست. خودرویی که می توان نام هیولا را برآن نهاد و با موتور 1200 اسب بخاری کمتر خودرویی می تواند به رقابت با آن بپردازد. اگر گزارشات مبنی بر خروجی 1200 اسب بخاری کایرون درست باشد احتمالا سقف سرعتش به 430 کیلومتر برساعت خواهد رسید. متاسفانه تاکنون تصاویر رسمی از کایرون درز نکرده است اما طراح های مفهومی خبر از طراحی نسبتا مشابه Vision Gran Turismo مفهومی بوگاتی می دهند.

    3- فراری کالیفرنیا هندلینگ اسپشیال

    شرکت فراری گفته می شود در نمایشگاه ژنو کالیفرنیا هندلینگ اسپشیال را معرفی خواهد کرد. اتومبیلی که همچون نامش از هندلینگ بسیار لذت بخشی در رانندگی برخوردارست که تجربه شیرینی را به ارمغان می آورد. البته در زمینه عملکرد این مدل به همان پیشرانه 458Speciale مجهز شده تا در کنار هندلینگ فوق العاده نقصی نتوان در آن یافت. از ویژگی های مدل باید سیستم تعلیق جدید، سیستم اگزوز جدید و برخی دیگر اشاره داشت.

    4- آلپینا بی 7

    آلپینا همیشه به ارتقای خودروهای بی ام و می پردازد تا در کنار طراحی زیبای شرکت بی ام و خود نیز دستی به آن برده باشد و جذابیتش را دوچندان کند. این مدل بر مبنای سری 7 ارتقا یافته و از پیشرانه 4.4 لیتری 8 سیلندر توربوشارژ بهره می برد. چنین موتوری قادرست طی 3.6 ثانیه به 100 کیلومتربرساعت برسد. البته آلپینا جدای از افزایش قدرت رینگ های 20 اینچی آلیاژی و تغییراتی در ظاهر و درون آن افزوده تا موردتوجه قرار گیرد.

    5- ب ام و M760Li xDrive V12

    ب ام و اخیرا سری 7 پرقدرتی را معرفی کرد که می توان یکی از پرسرعت‌ترین سدان لوکس دانست .نام این مدل M760Li xDrive V12 بوده و اتومبیلی با خروجی 600 اسب بخاریست. البته دستیابی به چنین خروجی بدون وجود پیشرانه 12 سیلندر عملی نبود.

    6- DS 3 Performance

    DS که برند لوکس شرکت سیتروئن محسوب می شود قصد داشته در ژنو امسال هاچ بک پرقدرت DS3 Performance را رونمایی کند. این مدل جانشین DS3 Racing بوده و باتوجه به ساختار لوکس آن نباید انتظار عملکرد بسیار فوق العاده داشت. اما گفته می شود در زمینه دیفرانسیل، موتور، گیربکس و برخی قطعات دیگر وام دار 208 GTi پژو می باشد.

    7- فراری GTC4 Lusso

    شرکت فراری اخیرا جانشین FF را با نام GTC4 Lusso معرفی کرد اما قصد داشته برای نخستین بار آن را در نمایشگاه بزرگی چون ژنو به نمایش عموم درآورد. این مدل در کنار سیستم چهار چرخ محرک به قابلیت چهار چرخ فرمان نیز مجهز شده تا جدای از قدرت، هندلینگ فوق العاده ای داشته باشد. در ظاهر فراری تغییراتی را شامل حالش کرده تا جسور به نظر برسد و با موتور 12 سیلندری که روی آن قرار گرفته می توان آن را حقیقتا جسور دانست.

    8- مورگان EV3

    شرکت مورگان برنامه ریزی کرده تا در نمایشگاه ژنو از مدل EV3 خود پرده برداری کند. مدلی الکتریکی با خروجی 100 اسب بخاری که می توان آن را اولین اتومبیل تمام الکتریکی مورگان دانست. با این حال تصاویر بسیاری از مدل در دسترس قرار نگرفته اما می بایست انتظار داشت وام دار مدل مفهومی باشد.

    9- لکسوس LC 500h

    شرکت لکسوس اخیرا LC 500 کوپه پرسرعت خود را رونمایی کرد و سپس مدتی بعد به معرفی LC 500 پرداخت. مدلی که همانطور از نامش پیداست به پیشرانه هیبریدی مجهزست. این اتومبیل قادرست در کنار عملکرد فوق العاده، مصرف سوخت مقرون به صرفه‌ای داشته و لذت بسیاری را برای صاحب خود به ارمغان می آورد.

    10- رنو Alpine

    براساس گزارشات اخیر رنو قصد داشته نمونه اسپرت Alpine را که مدتی قبل معرفی نمود، در نمایشگاه ژنو آن را همراه آورد. انتظار داریم این مدل با همان شکوهی که معرفی شد در نمایشگاه ژنو نیز خوش بدرخشد.

    11-مازراتی لوانته

    مازراتی اخیرا نخستین شاسی بلند خود را با نام لوانته رونمایی کرد، مدلی با موتور شش سیلندر رده بالاترین مدل آن توانی 430 اسب بخاری خواهد داشت. در طراحی لوانته حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد و بسیار زیبا و دقیق طراحی شده و می تواند رقیبی فوق العاده برای اتومبیل های لوکسی همچون رنجروور و جگوار به شمار رود.

    12- پورشه باکستر 718

    اگرچه باکستر 718 را نمی توان مدل جدید محسوب کرد اما پورشه با افزودن موتور توربوشارژ چهار سیلندر و تغییراتی کوچک آن را با نام باکستر 718 همراه نمود. گفته می شود این مدل در مقایسه با نمونه های شش سیلندر قدرت بیشتری داشته و می تواند پیروز میدان باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو