فونیکسریمکسبهتام

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها خبر داد

فقیر شدن سالانه ۲۵۰هزار خانوار در پی سوانح رانندگی

عصر خودرو- رئیس اسبق سازمان راهداری با بیان اینکه یک‌سوم تخت‌های بیمارستان به قربانیان تصادفات رانندگی اختصاص می‌یابد، گفت: طبق برآوردها تا سال ۱۳۹۹، متوسط ۲۵ درصد بودجه بهداشت کشورها صرف قربانیان سوانح رانندگی خواهد شد.

فقیر شدن سالانه ۲۵۰هزار خانوار در پی سوانح رانندگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، در راستای برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی برای کاهش سوانح رانندگی و تلفات ناشی از آن و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی پنهان و آشکار تصادفات، جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، تاکنون سه همایش سراسری و بزرگ «هم‌پیمانی ایمنی» با حضور سه گروه تأثیرگذار رانندگان حرفه‌ای، بانوان فعال اجتماعی و دانش‌آموزان و با مشارکت دست‌اندرکاران ایمنی در عرصه‌های علمی و اجرایی برگزار کرده است.

    امروز و در آستانه تعطیلات نوروزی و ‌پیک سفرها، همایش ایمنی دیگری اینبار با حضور روحانیون، طلاب و علمای سراسر کشور، برگزار شد.

    در ابتدای این همایش رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اظهار داشت: شعار محوری این همایش «توصیه به ایمنی، امر به معروف»، است.

    محمد بخارایی با بیان اینکه حمل و نقل بستر توسعه اقتصادی هر کشور است، گفت: اما حمل و نقل امروز با چالش ایمنی و تصادفات رانندگی مواجه است.

    وی افزود:‌ در سال 1384، میزان تلفات سوانح رانندگی کشور 28 هزار نفر بود که در پایان سال 93، این رقم به 17 هزار نفر کشته در سال کاهش یافت اما کشته شدن یک نفر هم در سوانح رانندگی رقم بالایی است.

    رئیس اسبق سازمان راهداری بیان کرد: سالانه در دنیا یک میلیون و 200 هزار انسان بر اثر سوانح رانندگی جان می‌بازند، ما یک درصد جمعیت دنیا را داریم اما 40 درصد بیشتر از میانگین تلفات سوانح رانندگی دنیا‌ در جاده‌ها کشته می‌دهیم.

    رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اظهار داشت: 24 درصد کشته‌شدگان سوانح رانندگی را بانوان تشکیل می‌دهند.

    وی با بیان اینکه 700 هزار سانحه رانندگی در سال رخ می‌دهد، گفت: یک سوم تخت‌های بیمارستان به قربانیان تصادفات رانندگی اختصاص می‌یابد و طبق برآوردها تا سال 1399، متوسط 25 درصد بودجه بهداشت کشورها صرف قربانیان سوانح رانندگی خواهد شد.

    رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها، افزود: سالانه بیش از 250 هزار خانوار به علت سوانح رانندگی به سمت فقر می‌روند.

    بخارایی با تأکید بر اینکه یک سوم قربانیان سوانح رانندگی متأهل هستند، افزود: این یعنی 6 هزار زن سالانه بر اثر سوانح رانندگی بی‌سرپرست می‌شوند.

    رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها افزود‌:‌ در سال 92 تعداد 4 هزار و 168 نفر عابر پیاده در سوانح رانندگی جان باختند.

    بخارایی با بیان اینکه خطای انسانی 70 درصد علل بروز سوانح رانندگی را تشکیل می‌دهد، افزود: 22.3 درصد تلفات سوانح رانندگی را موتورسواران تشکیل می‌دهند.

    رئیس اسبق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با انتقاد از اینکه ارزش‌های حمل و نقلی را به عنوان ارزش‌های فرهنگی تلقی نکرده‌ایم، اظهار داشت: پس از بروز سوانح رانندگی و فوت سرپرست خانواده، خانواده به قشر ضعیف و فقیر جامعه تبدیل می‌شود.

    بخارایی بیان کرد: سالانه 300 هزار نفر در سوانح رانندگی مصدوم می‌شوند که از این محل 30 هزار نفر معلول دائم خواهند شد.

    رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها تأکید کرد: مردم باید به رعایت هر چه بیشتر مقررات ایمنی در رانندگی دعوت شوند و لازم است روحانیون و طلاب در این‌باره سفیر ایمنی باشند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو