فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۳۸۰»

استفاده از سامانه کارت سوخت را ادامه نمی‌دهیم!

عصر خودرو- وزیر نفت خود یکی از منتقدان جدی ادامه استفاده از سامانه سوخت در بخش بنزین است، اما جمع‌آوری این سیستم را منوط به تصمیم هیات دولت می‌داند، این در حالی است که رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت نیز می‌گوید اگر دولت بخواهد در ادامه استفاده از این سیستم اصرار داشته باشد، جایگاه‌ها قبول نخواهند کرد.

استفاده از سامانه کارت سوخت را ادامه نمی‌دهیم!
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزرش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، بیژن حاج محمدرضا با اشاره به موافقت وزیر نفت درباره‌ی جمع‌آوری کارت‌های سوخت گفت: استفاده از کارت‌های سوخت به شکل فعلی کار بیهوده‌ای است که به مردم تحمیل می‌شود، چرا که در حال حاضر به هر نازل سوخت یک کارت سوخت نیز با نخ آویزان شده است و در واقع بودن و نبودن این سیستم فرقی ندارد.

    وی با تاکید بر این‌که ادامه سیستم کارت سوخت کار عبث و بی‌حاصلی است، تصریح کرد: ما به دنبال جمع‌اوری این سیستم هستیم و نظر خود را نیز اعلام کرده‌ایم. مکاتباتی در این زمینه داشته‌ایم. هیات دولت نیز با جمع‌آوری کارت‌های سوخت مخالف نیست.

    رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با بیان این‌که سیستم کارتی برای ارائه‌ی بنزین سیستمی عقب‌افتاده است و کشش تقاضای فعلی را ندارد، عنوان کرد: جز این‌که ادامه این سیستم زمان‌بر و غیرعقلانی باشد فایده‌ای وجود ندارد.

    حاج محمدرضا تصریح کرد: حتی اگر دولت مصر به ادامه این سیستم باشد ما آن را قبول نخواهیم کرد و قرار‌دادی برای ادامه این امر نیز نداریم، چون ادامه استفاده از کارت سوخت تنها در رساندن بنزین مشکل ایجاد می‌کند.

    وی افزود: از سوی دیگر توان اداری ما برای پاسخگویی به وضعیت کارت‌های سوخت جامانده و غیره کافی نیست و بارها گفته‌ایم که خود وزارت نفت پاسخگوی مردم در زمینه‌ی گمشدن و سایر مشکلات کارت سوخت باشد.

    رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با تاکید بر این‌که انجام امورعملیاتی در زمینه سیستم کارت‌های سوخت خارج از توان جایگاه‌ها است، گفت: ادامه این طرح غیرمنطقی است و خسارت‌های مالی سنگینی را در پی خواهد .

    وی افزود: اگر دولت می‌خواهد استفاده از سامانه سوخت را ادامه دهد و از این طریق آمارهای لازم خود را به دست آورد با هزینه خود سیستم را نوسازی کند.

    حاج محمدرضا با ابراز امیدواری از جمع‌آوری سامانه کارت سوختبنزین تا ابتدای سال آینده اظهار کرد: البته این امر برای اجرای طرح پیمایش در زمینه نفت گاز ادامه خواهد داشت، اما مانند بنزین در مورد نفت گاز نیز تنها قیمت‌ها بالا می‌رود و نه تنها جلوی تقلب گرفته نمی‌شود، بلکه میزان تقلب افزایش خواهد یافت.

    وی افزود: مشکل کشور ما ناوگان حمل‌ونقل است که فرسوده شده و باید تغییر کند تا زمانی که شرایط به این صورت خواهد بود ارائه سهمیه‌ای نفت گاز تنها تخلفات را افزایش می‌دهد.

    حاج‌محمدرضا با انتقاد از این‌که تصمیمات وزارت نفت پشت درهای بسته و بدون حضور بخش خصوصی صورت می‌گیرد، افزود: در اجرای چنین طرح‌هایی نظر ستادی‌ها ملاک است و جایگاه‌داران سوخت که مهم‌ترین و آخرین مرحله‌ عملیاتی توزیع و سوخت‌رسانی هستند در تصمیم‌گیری‌ها حضور ندارند و آخرین بخشی هستند که از این موضوع باخبر می‌شوند.

    جایگاه‌ها آماده سوخت‌رسانی در تعطیلات

    رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در ادامه درباره‌ی وضعیت سوخت‌رسانی در ایام عید اظهار کرد: ما در ایام عید برای سوخت‌رسانی به مردم هیچ مشکلی نخواهیم داشت و ذخیره‌سازی بنزین ما بیش از نرم طبیعی است.

    حاج محمدرضا با بیان این‌که جایگاه‌ها برای سوخت‌رسانی به مردم در تعطیلات عید آماده و تجهیز شده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به ذخیره دو میلیارد و 500 تومانی فرآورده، ما تا حدود سه ماه نیز آماده سوخت‌رسانی عادی به مردم هستیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط