فونیکسریمکسبهتام

مشارکت ‌«ویزا»، «هوندا» و «پارک ویز» به درون خودروها می‌آید

عصر خودرو- در نخستین روز از هفته کاری جاری و همزمان با برگزاری کنفرانس جهانی موبایل (دوشنبه ۲۲ تا ۲۵فوریه) در بارسلونای اسپانیا خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه شرکت خدمات مالی بین‌المللی «ویزا» (صادرکننده ویزا کارت‌های اعتباری) نوعی جدید از خدمات مالی ویزا را طراحی کرده است،که با عنوان «Visa Token Service» یا خدمات (شماره)رمزی ویزا نامگذاری شده و کاربرد آن به صورت اختصاصی در اتومبیل‌های جدید و پیشرفته امروزی است که با عنوان «Connected Cars» اتومبیل‌های آنلاین یا متصل شده (به اینترنت) شناخته می‌شوند.

مشارکت ‌«ویزا»، «هوندا» و «پارک ویز» به درون خودروها می‌آید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو« به نقل ازصمت، آنگونه که در اخبار مربوط به این سرویس مالی جدید توضیح داده شده، «سرویس شماره رمز ویزا» که به مرحله تولید تجاری رسیده و آماده عرضه به تولیدکنندگان خودرو در سراسر جهان است، به‌طور ساده خدمتی مالی و البته مجازی است که مسیر انجام داد و ستد و تجارت با دنیا را از درون هر نوع وسیله نقلیه ـ که البته دارای تجهیزات اتصال به دنیای مجازی اینترنت باشند ـ فراهم و هموار می‌کند، به گونه‌ای که بتوان از درون اتومبیل ـ مانند دفتر کاری و اداری ـ فعالیت‌های اقتصادی و کسب‌وکار را به آسانی و با امنیت کامل سروسامان داده و مدیریت کرده، برای پیشبرد هرچه بهتر فعالیت‌های تجاری «خودرو ـ محور»، شرکت ویزا همچنین اقدام به عرضه طیف وسیعی از امکانات و راه‌حل‌های پرداخت دیجیتال کرده است که شامل خدماتی همچون خدمات با استانداردهای جدید برای سرویس‌های بلوتوث (BLE) و کدهای QR می‌شوند. این سرویس‌های جدید کمک می‌کند توانایی‌ها و انواع قابلیت‌های پرداخت الکترونیکی از طریق تلفن‌های همراه تا حد قابل‌توجهی گسترش پیدا کرده و امکان هر نوع پرداخت و تبادل پول و اعتبار برای هر دو سوی معاملات تجاری یعنی فروشندگان و تاجران و همچنین مصرف‌کنندگان و مشتری‌های ریز و درشت، به آسانی فراهم می‌شود، آنهم در هر محیط و مکانی که حضور داشته باشید.
    به عنوان نشانه‌ای برای تغییر ماهیت پرداخت‌ها از کارت‌های پلاستیکی به پرداخت‌های دیجیتال در دنیای مجازی، فناوری‌هایی که به‌وسیله «سرویس شماره رمز ویزا» به‌وجود آمده، نوعی اکوسیستم متشکل از طرف‌های تجاری و شرکای کسب‌وکار که بین آنها انواع نقل‌وانتقال نقدینگی به صورت پرداخت‌های الکترونیکی انجام می‌شود، تشکیل خواهد شد. این سیستم از تولیدکنندگان خودرو آغاز شده و تا نقاط فروش (POS) ادامه پیدا می‌کند، حتی فراتر از آن، یک مسیر آزاد رفت‌وآمدی را برای عرضه و ارائه فعالیت‌های تجاری و تسویه‌حساب‌ها و پرداخت‌های مجازی در هر گوشه‌ای از جهان که نقطه اتصال به اینترنت داشته باشد فراهم می‌کند.

     


    تجارت خودرومحور
    در قالب انجام یک پروژه همکاری مشترک با شرکت خودروسازی هوندا و شرکت پارک ویز Parkwhiz- شرکت شناخته شده و ارائه‌دهنده خدمات پارکینگ الکترونیکی است ـ شرکت ویزا برنامه نرم‌افزاری (اپلیکیشن) «ویژه مدیریت مصرف سوخت و پارکینگ خودرو» با ویژگی‌هایی جدید را که محصول همکاری مشترک هر 3 شرکت بوده است، در جریان برگزاری نمایشگاه و کنگره جهانی موبایل که در روزهای 22 تا 25 فوریه در شهر بارسلونای اسپانیا برپا شده بود، به‌طور رسمی معرفی کرد.
    با استفاده از استودیوی توسعه‌دهنده هوندا و در هماهنگی و همخوانی کامل با هدیونیت شرکت هوندا، سیستم نرم‌افزاری «of-conceps ـFuel and parking proof» (که به تعبیری می‌توان آن را سیستم اثبات مفهوم پرداخت هزینه‌ها سوخت مصرفی و پارکینگ خودرو معرفی کرد) به عنوان بخشی از تجهیزات و خدمات قابل استفاده در «سرویس شماره رمز ویزا» معرفی شده است، به گفته سازندگان آن، با این هدف طراحی و ساخته شده که بتواند تا حد چشمگیری بر میزان سادگی و سهولت خدمات مورداستفاده روزانه مردم و مشتریان (ویزا کارت) اضافه کرده و از اتلاف وقت که هر روز گریبانگر مردم می‌شود، به مقدار زیادی جلوگیری کند.


    ویژگی‌ها و کاربردهای سیستم پرداخت ویزا
    مجموعه کامل خدمات و امکانات عرضه شده توسط ویزا با عنوان «خدمات پرداخت آنلاین ویزا» در حقیقت بسته‌ای متشکل از سیستم اطلاع‌رسانی وضعیت خودرو و خدمات موردنیاز خودرو و راننده به علاوه امکانات جدیدی برای دسترسی هرچه آسان‌تر به خدمات روزانه مورداستفاده عموم مردم است که در قالب یک دستگاه کوچک و جمع‌وجور روی داشبورد مقابل راننده نصب می‌شود. در رابطه با سوخت مصرفی خودرو، این دستگاه ابتدا راننده را از وضعیت سوخت مصرفی وسیله نقلیه مطلع کرده و در صورت نیاز خودرو به سوخت، آدرس و موقعیت نزدیک‌ترین جایگاه سوخت‌گیری را به اطلاع راننده رسانده و با نمایش نزدیک‌ترین مسیر، وی را به سمت پمپ بنزین موردنظر راهنمایی می‌کند. در بخش مفهومی مربوط به سوخت خودرو که در سیستم ارائه شده ویزا تعبیه شده همچنین این قابلیت نیز فراهم شده است که پس از رسیدن به پمپ بنزین و پرکردن باک خودرو، هزینه قابل پرداخت را به صورت دقیق و بدون نیاز به خروج از خودرو به‌وسیله این دستگاه و تنها با یک کلیک پرداخت کرد. علاوه‌بر این می‌توان اقلام مصرفی موردنیاز را هم از فروشگاه‌های واقع در پمپ بنزین‌ها خریداری کرده و از مجموعه ترکیبی تخفیف‌ها و پاداش‌های ویژه اینگونه خریدها نیز به‌طور کامل استفاده کرد. برای استفاده از سیستم مفهومی ویژه پارکینگ خودرو هم تنها کافی است محل پارک خودرو را با استفاده از راهنمایی‌های سیستم ویزا پیدا کرده، خودرو را پارک کنید و دکمه «پارک» را در اپلیکیشن موجود در سیستم ویزا فشار دهید. از آنجا که بخش‌های نرم‌افزاری این قسمت با همکاری شرکت خدمات پارکینگ الکترونیکی park whiz طراحی و ساخته شده، هماهنگی کامل با شبکه گسترده آن در سراسر امریکا دارد. هنگام خارج شدن از محل پارک و ترک آنجا هم فقط با یک اشاره انگشت، مبلغ دقیق هزینه پارک خودرو با توجه به شرایط مختلفی که در تعیین این مبلغ موثر است، محاسبه و پرداخت می‌شود.
    معرفی این سیستم جدید در کنگره جهانی موبایل در باسلونای اسپانیا توجه همگان را به خود جلب کرده و جیم مک‌کارتی، معاونت نوآوری و استراتژی‌های مشارکت در شرکت ویزا نیز با گفته‌های خود سعی در هر چه بیشتر کردن این توجه عموم به سیستم ابداعی شرکتش دارد: «ایده متحول شدن اتومبیل‌ها به گونه‌ای که تبدیل به یک پایانه خرید و فروش با قابلیت پرداخت انواع هزینه‌های روزانه، برخلاف تصور برخی افراد یک ایده بلندپروازانه و رویایی محسوب نمی‌شود و ما اکنون نمونه کاربردی دستگاهی را که سال گذشته وعده عملی شدن طرح و ایده آن را داده بودیم، به عنوان یک مدرک مستدل در نمایشگاه بارسلونا 2016 به همگان معرفی کرده‌ایم و البته در مسیر عملی شدن این طرح، شرکت هوندا کمک بسیاری به ما کرد تا بتوانیم تولید آن را به صورت تجاری‌سازی و پروژه‌ای با صرفه اقتصادی تحقق بخشیم. »

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو