فونیکسریمکسبهتام

سومین همایش بین المللی صنعت خودرو(۱۳)

روحانی، میهمان ویژه همایش خودرو ایران

عصر خودرو- سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران در حالی حسن روحانی رئیس‌جمهوری را به‌عنوان «میهمان ویژه» به خود خواهد دید که به نظر می‌رسد وی با استفاده از این تریبون، باز هم خارجی‌ها را برای سرمایه‌گذاری در خودروسازی کشور دعوت و ترغیب کند.

روحانی، میهمان ویژه همایش خودرو ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، روحانی که تا به امروز بارها از آغوش باز ایران برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی سخن گفته، یک بار نیز (در اجلاس داووس) اختصاصی به صنعت خودرو پرداخته بود و از آمادگی دولت برای فروش سهام خودروسازان ایرانی به شرکت‌های خارجی صحبت به میان آورد. هرچند با گذشت دو سال از این اظهارات، هنوز اقدامی عملی برای واگذاری سهام خودروسازان ایرانی به خارجی‌ها انجام نشده، با این حال به نظر می‌رسد دولت همچنان مایل به انجام این کار بوده و در پی فراهم آوردن مقدمات آن است. از همین رو برخی کارشناسان معتقدند روحانی طی سخنرانی خود در همایش صنعت خودرو، باز هم خارجی‌ها را برای سرمایه‌گذاری در خودروسازی ایران دعوت خواهد کرد. به گفته کارشناسان، پیش‌بینی می‌شود که رئیس‌جمهوری از حذف موانع سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو کشور نیز صحبت به میان آورده و از این راه، شرکت‌های خارجی را برای آمدن به «جاده مخصوص» بیشتر ترغیب کند. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که روحانی از برنامه دولت برای کاهش تعرفه واردات خودرو نیز بگوید، برنامه‌ای که ظاهرا قرار است درجهت پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی، به اجرا در بیاید. سومین همایش بین‌المللی خودرو ایران دوشنبه و سه‌شنبه این هفته در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود و رئیس‌جمهوری در روز دوم سخنرانی خواهد کرد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو