فونیکسریمکسبهتام

جریمه ۲۰ و ۳۰ هزار تومانی، بازدارنده رفتارهای نادرست رانندگی نیست

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با جریمه ۲۰ و ۳۰ هزار تومانی، رفتارهای نادرست رانندگی درست نمی شود.

جریمه ۲۰ و ۳۰ هزار تومانی، بازدارنده رفتارهای نادرست رانندگی نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: دو هزار میلیارد تومان اعتبار بابت تکمیل هوشمندسازی مدیریت ترافیک تهران برای سال آینده پیشنهاد داده ایم تا جریان ترافیک به آسانی قابل نظارت و کنترل باشد و رانندگان متخلف به راحتی قابل رصد و شناسایی باشند.

    وی با اشاره به این که اگر گسترش زیرساخت های ترافیکی توأم با توسعه فرهنگ ترافیک نباشد و اگر توسعه فرهنگ ترافیک توأم با گسترش زیرساخت های ترافیکی نباشد و اگر هر دو توأم با اعمال قانون نباشند، موفق نمی شویم، اظهار کرد: موضوعی که ما در قانون کم داریم، قوانینی است که جنبه حیثیتی دارد، چرا که با جریمه 20 هزار تومانی و 30 هزار تومانی، رفتارهای نادرست رانندگی درست نمی شود.

    تشکری هاشمی با بیان این که مدیریت شهری در دهه گذشته با تمام توان تلاش کرده تا به سمت استانداردهای ترافیکی حرکت کند اما با این وجود تا رسیدن به شهری کاملاً استاندارد فاصله داریم، تصریح کرد: البته این نکته نباید به عاملی برای توجیه رفتارهای نادرست ترافیکی و بهانه ای برای زیر پا گذاشتن قوانین ترافیکی تبدیل شود.

    وی با اشاره به این که واقعیت این است که مشکل ترافیک تهران، صرفاً به خاطر کمبود زیرساخت های ترافیکی نیست و این که یک راننده به خاطر نقص هندسی معبر به این نتیجه برسد که تخلف کند، به هیچ عنوان قابل قبول نیست، اظهار کرد: شهر، موجودی زنده و پویاست و اولویت های شهر، نه تنها دهه به دهه، بلکه سال به سال و حتی ماه به ماه ممکن است تغییر کند و دستخوش تحول شود.

    تشکری هاشمی در توضیح این موضوع، با بیان این که چهار دهه قبل اولویت دنیا، احداث و توسعه زیرساخت های ترافیکی کلان شهرها بود اما دو دهه بعد، گسترش حمل و نقل عمومی شهرهای جهان در اولویت قرار گرفت، تصریح کرد: امروز رویکرد دنیا کاملاً عوض شده و جهان به سمت «حمل و نقل انسان محور» به جای «حمل و نقل خودرو محور» حرکت کرده است.

    معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که خودرو، وسیله ای برای آرامش و رفاه شهروندان است، نه محدود کردن آسایش و راحتی شهروندان، خاطرنشان کرد: این که یک اتوبوس که 100 مسافر را جا به جا می کند، نسبت به یک خودروی تک سرنشین که تنها راننده خود را جابه‌جا می کند، 100 برابر اولویت داشته باشد، عین دموکراسی است و مدیریت شهری تهران نیز با این اعتقاد و باور، توسعه حمل و نقل عمومی را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط