فونیکسریمکسبهتام

خودروهای فاقد فیلتر DPFشماره گذاری نمی شوند

عصر خودرو- معاون فنی، مهندسی و خدمات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: براساس مصوبه دولت خودروهای فاقد فیلترDPF(دستگاه تصفیه هوا) شماره گذاری نمی شوند.

خودروهای فاقد فیلتر DPFشماره گذاری نمی شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزا پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ احمد رستمی افزود: براساس مصوبه دولت نصب فیلترDPF(دستگاه تصفیه هوا) برای خودروهای وارداتی دیزلی از خردادماه و خودروهای سواری و ون دیزلی از آذرماه امسال الزامی است و در صورتی که خودروها فاقد این دستگاه باشند، شماره گذاری نمی شوند.
    وی ادامه داد: وانت های ایسوزو ، فوتون و پاژن در صورتی که فاقد این دستگاه باشند نیز شماره گذاری نمی شوند.
    معاون فنی، مهندسی و خدمات پلیس راهور نیروی انتظامی تاکید کرد: پیش نیاز هر گونه شماره گذاری خودرو و وسائل نقلیه تایید سازمان ملی استاندارد به لحاظ ایمنی و کیفیت، سازمان محیط زیست به لحاظ آلایندگی و کارشناسان عالی پلیس از نظر فنی است.
    رستمی اضافه کرد: براساس مصوبه دولت هر خودرویی که تجهیزات ایمنی از جمله ایربک یا ضد قفل را نداشته باشد و به تایید سازمان ملی استاندارد نرسیده باشد، شماره گذاری نمی شود.
    وی ادامه داد: هر گونه اشکالات احتمالی خودروها به وزارت صنعت ، معدن ، تجارت، خودروسازان، سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست اعلام می شود به عنوان مثال پیگیری جدی نیروی انتظامی منجر به تدوین و اجباری شدن تست واژگونی اتوبوس و مینی بوس و سیستم های سوخت و ساز برقی شد.
    معاون فنی، مهندسی و خدمات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: در 11 ماه امسال 900 هزار دستگاه خودرو نوشماره شد.
    رستمی افزود: همچنین در 11 ماه امسال حدود یک هزار و 800 دستگاه خودروی دو تکه که در تصادفات شدید از قسمت های عقب یا جلوی خودرو ،نیمه شده، غیر استاندارد بوده و نیمه دیگری از خودروها به خودرو نصب شده بود، کشف شد.
    وی ادامه داد: در این مدت حدود دو میلیون و 770 هزار خودرو نقل و انتقال شد، حدود 350 هزار موتورسیکلت شماره گذاری شد و 169 هزار دستگاه خودروی فرسوده، اسقاط شد.
    رستمی افزود: حدود 51 هزار و 500 دستگاه خودروی وارداتی نیز در 11 ماه امسال شماره گذاری شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو