فونیکسریمکسبهتام

با لوکس‌ترین خودروی کادیلاک آشنا شوید

عصر خودرو: کادیلاک به تازگی پرچمدار خود را به بازار عرضه کرده است. این تولید کننده‌ی مطرح آمریکایی با CT۶ قصد به باز پس گیری بازاری دارد که روزگاری حاکم مطلق آن بود.

با لوکس‌ترین خودروی کادیلاک آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰
  • با لوکس‌ترین خودروی کادیلاک آشنا شوید
  • با لوکس‌ترین خودروی کادیلاک آشنا شوید
  • با لوکس‌ترین خودروی کادیلاک آشنا شوید
  • با لوکس‌ترین خودروی کادیلاک آشنا شوید
  • با لوکس‌ترین خودروی کادیلاک آشنا شوید
  • با لوکس‌ترین خودروی کادیلاک آشنا شوید

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از بازار خبر،  کادیلاک به تازگی پرچمدار خود را به بازار عرضه کرده است. این تولید کننده‌ی مطرح آمریکایی با CT6 قصد به باز پس گیری بازاری دارد که روزگاری حاکم مطلق آن بود.

کادیلاک در سال‌های اخیر همواره در سایه‌ی بزرگان این رده‌ی خودرویی اعم از بی‌ام‌و7 مرسدس بنز و لکسوس بوده است. این شرکت آمریکایی دیگر فروغ گذشته را ندارد و در طراحی محصولات خود همواره نیم نگاهی به خودرو‌های بی‌ام‌و داشته است. حال طبق گفته‌ی مسئولین این شرکت، کادیلاک دیگر دنباله‌رو رقبای اروپایی خود نخواهد بود و سعی در ارائه‌ی محصولاتی کاملا متفاوت و برتر به بازار دارد. سدان لوکس CT6 را می‌توان اولین تلاش جدی‌ کادیلاک در این راستا عنوان کرد.

CT6 جدید‌ترین پرچمدار کادیلاک است که اخیرا به بازار عرضه شده است. این خودرو از لحاظ ابعادی بین بی‌ام‌و سری 5 و سری 7 قرار می‌گیرد. جان نیسچن مدیر عامل اسبق آئودی و فعلی کادیلاک در خصوص CT6 و روند توسعه‌ی آن گفت:

    CT6 پرچمدار فعلی ما است. اما نهایت توانایی کادیلاک فراتر از این خودرو است و پرچمدار واقعی ما در آینده معرفی خواهد شد. ما به اقدامات و محصولات شرکت‌های آلمانی احترام می‌گذاریم و تبحر آن‌ها را تحسین می‌کنیم. اما این موضوع بدین معنی نیست که بخواهیم از دستورالعمل مشابه پیروی کنیم. ما روش خاص خود را داریم.

دستورالعمل خاص کادیلاک شامل بدنه‌‌ای سبک، فضای داخلی راحت و جادار و صندلی‌های عقب بهینه‌یافته می‌شود. CT6‌ از پلتفرم امگا کادیلاک بهره می‌برد و با وجود استفاده‌ی گسترده از فولاد مقاوم، مهندسان با تلاش شبانه روزی موفق به کاهش وزن خودرو شده‌‌اند. نمونه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی 2 لیتری و محور عقب محرک این خودرو وزنی برابر با 1660 کیلوگرم دارد که از بی‌ام‌و سری 5 نیز سبک‌تر است.

کادیلاک CT6 به صورت استاندارد به پیشرانه‌ی 2 لیتری 265 اسب بخاری مجهز است. امکان سفارش پیشرانه‌های 3.6 لیتری و نمونه‌ی 3 لیتری توربوشارژ به توان‌های 335 و 404 اسب بخار نیز در دسترس است. تمامی انواع CT6 به جز نمونه‌ی استاندارد، از سیستم چهارچرخ محرک بهره می‌برند. سیستم کنترل فعال شاسی با قابلیت فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب نیز در پرچمدار جدید کادیلاک قابل سفارش است.
با این که اقتصاد کشور چین در حال حاضر وضعیت خوبی را ندارد، اما یکی از بازار‌های هدف CT6 چین خواهد بود. کادیلاک مانور تبلیغاتی زیادی در خصوص راحتی صندلی‌های عقب CT6 داده است. طبق بررسی‌های اولیه نیز طی مسافرت‌های طولانی در این بخش، تجربه‌ی متفاوت و دلنشینی از بخش عقب CT6‌ بدست آمده است.

مهندسان کادیلاک تمامی ابعاد را با دقت میلی‌متر طراحی کرده‌اند و به راستی راحتی بالاتری نسبت به بی‌ام‌و سری 5 و آئودی A6 را در این خودرو شاهد هستیم. سواری آرام و تقریبا بدون هرگونه لرزش CT6 قطعا سرنشینان را راضی نگه خواهد داشت.

سیستم اطلاعاتی و چندرسانه‌ای کادیلاک با استفاده از پلتفرم هوشمند این شرکت به نام CUE و نمایشگر لمسی تعبیه شده در میانه‌ی داشبورد، تجربه کاربری دلنشینی را منتقل خواهد کرد. صندلی‌های بخش جلو نیز بسیار راحت و همراه با ارگونومی عالی طراحی شده‌اند.
کادیلاک برای عاشقان تکنولوژی، نمایشگر‌های سرنشینان عقب و جایگزینی نمایشگر مخصوص با آینه‌ی دید عقب، را تدارک دیده است. سیستم نیمه هوشمند کادیلاک نیز به زودی در CT6 تعبیه خواهد شد و قادر به طی مسیر در بزرگراه‌ها بدون کوچک‌ترین دخالت خواهید بود.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، کادیلاک از پیشرانه‌های متعدد و توانمندی در CT6 بهره برده است. در میان انواع پیشرانه‌های موجود، نمونه‌ی 3 لیتری توربوشارژ خاص کادیلاک است و امکان سفارش آن را در سایر محصولات جنرال موتورز نخواهید داشت.

این پیشرانه علاوه بر تولید 400 اسب بخار، به تکنولوژی‌های غیرفعال‌سازی تعدادی از سیلندرها و استارت-استاپ برای کاهش مصرف سوخت مجهز شده است.تمامی انواع پیشرانه در CT6 همراه با جعب دنده‌ی 8 سرعته‌‌ی خودکار عرضه می‌شوند.

سیستم تعلیق استاندارد CT6 راحتی بالایی را برای سرنشینان در محیط‌های مختلف شهری و بزرگراهی به ارمغان خواهد آورد. اما اگر در کنار رانندگی آرام و متین، به انجام مانور‌ها و چالش سایر خودرو‌ها (البته در پیست‌های مخصوص!) نیز می‌پردازید، پیشنهاد ما سیستم کنترل فعال شاسی به قیمت 3300 دلار است. این سیستم به واسطه‌ی دمپر‌های مغناطیسی خود، با تغییر ضریب دمپینگ آن‌ها، خودرو را برای شرایط مختلف آماده می‌کند.

سیستم کنترل فعال شاسی علاوه بر بهبود کیفیت رانندگی در شرایط مختلف، باعث فرمان‌گیری چرخ‌های عقب نیز می‌شود. CT6 بدین وسیله شعاع چرخش کمتری از رقبای خود خواهد داشت و هم‌چنین خودرو رفتار پایدارتری در مانور‌های سرعت بالا نشان خواهد داد. در نهایت نیز با سفارش پکیج نام‌برده، رینگ‌های 20 اینچی و لاستیک‌های پیرلی پی زرو، جای لاستیک‌های چهارفصل گودیر را خواهند گرفت.
کادیلاک همواره به تولید محصولات زیبا و خوبی پرداخته است و می‌توان از CTS‌ و ATS‌ به عنوان نمونه‌های دوست داشتنی نام برد. CT6‌ نیز خودرویی مجهز به فاکتور‌های لازم اعم از طراحی زیبا، پیشرانه‌ی توانمند و امکانات رفاهی ایده‌آل است. اما مساله‌ای که باعث عدم فروش کادیلاک در سال‌های اخیر شده، روح خودرو‌های این برند است.

بی‌ام‌و و مرسدس بنز هر کدام روح و خلقیات مخصوص به خود دارند. اما کادیلاک بیشتر شبیه محصولاتی است که روی کاغذ ایده‌آل هستند، اما در واقعیت توانایی ایجاد حس رضایت و لبخند را در صاحبان خود ندارند. CT6 نیز از این قضیه مستثنی نیست و کادیلاک هنوز شخصیت خود را نیافته است.

به گزارش زومیت؛ با این حال CT6 خودرویی به مراتب بهتر از XTS است؛ طبق گفته‌ی مسئولان کادیلاک XTS نیز به زودی از خط تولید خارج خواهد شد. کادیلاک CT6‌ در کنار سایر محصولات لوکس جدید تولیدکنندگان آمریکایی اعم از لینکلن کانتیننتال، جدید‌ترین تلاش حاکمان اسبق بازار خودروهای لوکس برای بازپس‌گیری سهم خود از رقبای اروپایی است.

CT6 از اهمیت بسیار بالایی برای کادیلاک برخوردار است زیرا این محصول شروع کننده‌ی روند جدیدی در بزرگترین تولید کننده‌ی خودروهای لوکس در ایالات متحده خواهد بود و کادیلاک امید زیادی به فروش و موفقیت‌های این خودرو دارد.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو