فونیکسریمکسبهتام

خودرو ۴ تا ۵ درصد گران می‌شود

عصر خودرو- دبیر انجمن خودروسازان گفت: قردادهای جدید بر صنعت خودرو نباید تاثیری داشته باشد ولی به دلیل تورم کشور و افزایش هزینه‌ها در سال آینده شاهد ۴، ۵ درصد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود.

خودرو ۴ تا ۵ درصد گران می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از صبحانه، روزنامه تعادل نوشت: این روزها صنعت خودرو بیش از سایر صنایع کشور خبرساز است. هر چند این صنعت دو سالی است که در رکود به سر می‌برد اما پس از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی، مذاکرات با خودروسازان خارجی، جدی‌تر و حتی مذاکره با یکی از خودروسازان فرانسوی نهایی شد. در عین حال همچنان مذاکرات با دیگر خودروسازان فرانسوی همچنین خودروسازان آلمانی و ایتالیایی ادامه دارد.

    در همین راستا، سومین همایش بین‌المللی خودرو تا چند روز آینده با حدود 500 شرکت‌کننده برگزار خواهد شد. این همایش که باید در آذر ماه برگزار می‌شد به علت همزمان شدن با موعد اجرای «برجام» با دو ماه تاخیر در اسفند ماه برپا می‌شود اما همین امر موجب شده که به دلیل همزمانی این نمایشگاه مهم با نمایشگاه خودرو ژنو، شرکت‌های بزرگ خودروسازی دنیا در نمایشگاه تهران حاضر نشوند.

    در همین حال هر چند سال گذشته احتمال حضور خودروسازان امریکایی در همایش بین‌المللی خودروسازی جدی‌تر شد اما این موضوع حتی با به سرانجام رسیدن برجام و برداشته شدن تحریم‌ها نیز اتفاق نمی‌افتد. این در شرایطی است که سال گذشته بخش زیادی از شرکت‌کنندگان را خودروسازان چینی تشکیل می‌دادند و همین امر اعتراض و انتقاد مخاطبان را به دنبال داشت....
    البته این مذاکرات و افزایش کیفیت خودروهای جدید تولیدی در بازار داخل نیز بی‌تاثیر نیست؛ چنانچه فعالان صنعت خودرو کشور از افزایش حداقل 4.5درصدی قیمت خودرو در سال آینده خبر می‌دهند.

    دبیر انجمن خودروسازان نیز درخصوص تاثیر قراردادهای جدید بر وضعیت صنعت خودرو گفت: قراردادهایی که بسته شده‌اند تا اجرایی شوند زمانبر خواهد بود و حداقل تا یک سال یا یک سال و نیم آینده زمان نیاز است تا آنها اجرایی شوند و خودروهای جدید بعید است که به بازار بیاید. احمد نعمت‌بخش با اشاره به مهم‌ترین تحول سال آینده در صنعت خودرو گفت: مهم‌ترین اتفاق در سال جدید در ارتباط با قطعات خودرو خواهد بود.

    زمانی که کشور تحریم شد، شرکت‌های خودروسازی مجبور شدند از قطعات داخلی استفاده کنند که کیفیت لازم را نداشت یا اینکه از سورس‌های دوم استفاده کردیم مانند قطعات چینی که آنها هم کیفیت مطلوب را نداشتند البته چاره‌یی هم جز این نبود؛ ولی شرایطی با برداشته شدن تحریم‌ها به وجود آمده و این است که می‌توانیم مستقیم قطعه اصل از شرکت مادر وارد کنیم و حاصل این اتفاق این است که کیفیت خودروهای موجود بهتر خواهد شد و در سال بعد هم با توجه به ورود شرکت‌ها و قراردادهای جدید، انتظار محصولات جدید را داریم.

    وی با تاکید بر اینکه سال آینده کیفیت خودروها افزایش خواهد یافت، گفت: کیفیت خودرو نقش مهمی در رضایت مردم خواهد داشت زیرا اکنون مهم‌ترین نارضایتی مردم به دلیل کیفیت خودروهاست و این به دلیل قطعاتی است که مورد استفاد قرار می‌گیرد ولی حالا با ورود قطعات اصل این مشکل حل خواهد شد. نعمت‌بخش همچنین درخصوص تاثیر کیفیت خودروها بر قیمت آن نیز اظهار کرد: این موضوع نباید تاثیری داشته باشد ولی به دلیل تورم کشور و افزایش هزینه‌ها در سال آینده شاهد 4، 5 درصد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو