فونیکسریمکسبهتام

چرا قیمت بلیط اتوبوس‌ها، هر سال افزایش می‌یابد؟

عصر خودرو- مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز گفت: اگر سالانه قیمت بلیط اتوبوس‌ها افزایش ۲۰ درصدی را نداشته باشد بسیاری از شرکت‌های مسافربری انگیزه‌ای برای فعالیت نخواهند داشت.

چرا قیمت بلیط اتوبوس‌ها، هر سال افزایش می‌یابد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، قاسم باقری در نشست مطبوعاتی، امروز(سوم اسفند)، اظهار کرد: از اول اسفندماه 20 درصد برقیمت مصوب بلیط‌ها اضافه شده و این افزایش تعرفه صرفا به ایام عید محدود نمی‌شود و تا آخر سال آینده ثابت است.

    وی با اشاره به افزایش قیمت اتوبوس‌های مسافربری طی سال‌های گذشته گفت: در سال 85 قیمت یک دستگاه اتوبوس اسکانیا 185 میلیون بود ولی طی سال‌های گذشته به علت برخی محدودیت‌ها و اعمال تحریم‌ها، قیمت هر دستگاه اتوبوس به حدود 600 میلیون تومان رسید.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز ادامه داد: به جز ایام مسافرت که ظرفیت صندلی اکثر اتوبوس‌ها پر می‌شود، در باقی ایام سال متوسط اشغال صندلی هر اتوبوس در هر سفر 22 نفر برآورد شده است و این به این معناست که در بسیاری از روزهای سال، اتوبوس‌ها با کمتر از نصف ظرفیت خود مسافر جابه‌جا می‌کنند. افزایش تعداد خودروهای شخصی، رقابت سنگین خطوط ریلی با سیستم حمل و نقل جاده‌ای و همچنین افزایش سفرهای هوایی از عوامل کاهش مسافران اتوبوس‌ها هستند.

    وی یادآور شد: طرح سفرهای نوروزی در استان البرز همزمان با سراسر کشور از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت. دراین ایام مدیران تمامی شرکت‌های حمل و نقل استان در آماده باش قرار دارند تا بتوانند بهترین خدمات را به مسافران ارائه دهند.

    باقری با اشاره به زمان آغاز پیش فروش اینترنتی بلیط از طریق پایانه شهید کلانتری کرج گفت: فروش اینترنتی بلیط از 11 اسفند آغاز می‌شود و از 18 همین ماه نیز شهروندان هم می‌توانند به صورت حضوری و هم اینترنتی بلیط خود را برای مقصد مورد نظر خریداری کنند. در حال حاضر 780 دستگاه اتوبوس و بیش از 625 دستگاه سواری کرایه‌ای در استان البرز وظیفه جابه جایی مسافران بین شهری را به عهده دارند.

    وی افزود: تلاش شده در نوروز امسال بهترین خدمات‌رسانی به مسافران البرزی از سوی شرکت‌های مسافربری استان ارائه شود تا خاطره خوشی از سفر با اتوبوس درذهنشان حک شود. مردم می‌توانند هرگونه شکایات و انتقادات خود را با سامانه 3000143 درمیان بگذارند و مطمئن باشند مسئولان در اسرع وقت شکایات آنان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط