فونیکسریمکسبهتام

لزوم ارائه وام کم بهره بانکی به صاحبان خودرو فرسوده

معضل خودرو فرسوده با شعار حل نمی‌شود

عصر خودرو- عضو کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت ارائه وام کم بهره بانکی به صاحبان خودروهای فرسوده تاکید کرد وگفت: معضل خودروهای فرسوده با شعار و بدون اختصاص اعتبار لازم حل نمی شود.

لزوم ارائه وام کم بهره بانکی به صاحبان خودرو فرسوده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، علی نعمت چهاردولیبا تاکید بر تداوم سیاست خروج خودروهای فرسوده از چرخه تردد شهری، افزود: راهکار برون رفت از معضل آلودگی هوای پایتخت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است.

    نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرایط از رده خارج کردن ناوگان فرسوده باید تسهیل شود، گفت: متاسفانه شرایط جایگزینی به حدی برای صاحبان ناوگان فرسوده مشکل است که افراد محدودی امکان تعویض خودروی فرسوده خود را دارند.

    وی ساماندهی حمل ونقل عمومی را امری ضروری خواند وتاکید کرد: دولت باید در راستای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده شرایط صاحبان آنها را نیز درنظر بگیرد، نباید این نکته فراموش شود که در صورت از رده خارج کردن اتوبوس و تاکسی‌های فرسوده باید تسهیلات مناسبی در اختیار صاحبان  آنها برای جایگزینی قرار داده شود.

    چهاردولی برضرورت خروج مینی‌بوس و اتوبوس‌های فرسوده از چرخه حمل ونقل عمومی کلانشهر تهران، گفت: برای برون‌رفت از بن‌بست آلودگی هوای پایتخت ضروری است خودروهای فرسوده هرچه سریع‌تر از رده خارج شوند.

    عضو کمیسیون عمران در مجلس نهم، خروج خودروهای فرسوده را در کلانشهر تهران در بهبود سلامت شهروندان حائز اهمیت خواند وگفت: بدون اختصاص اعتبار و با شعار، معضل خودروهای فرسوده حل نمی‌شود و حتما باید در این خصوص هزینه کرد.

    نماینده مردم ملایر در مجلس نهم، ادامه داد: شرایط سخت دولت برای جایگزینی خودروهای فرسوده باعث شده استقبالی از سوی صاحبان این خودروها صورت نگیرد در حالی که استقبال از این مهم زمانی صورت می گیرد که دولت تسهیلات مناسب با سودکم و بلند مدت در اختیار صاحبان خودروهای فرسوده قرار دهد.

    این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه دولت باید در موضوع خودروهای فرسوده به صورت جدی ورود کند، تصریح کرد: به طور یقین باید حمایت‌ها از صاحبان ناوگان فرسوده افزایش یابد؛ بهتر است دولت سهمی در بودجه برای از رده خارج کردن ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده، دودزا و آلوده کننده در نظر بگیرد.

    چهاردولی درخصوص بدهی دولت به شهرداری، گفت: به طور حتم دولت در صورت در اختیار داشتن منابع باید طلب شهرداری را پرداخت کند، ولی در شرایط فعلی که امکان پرداخت بدهی شهرداری وجود ندارد حتی اگر لازم باشد شهرداری باید از مسائل جانبی مانند رنگ آمیزی و گلکاری فضاها خودداری کند تا شرایط از رده خارج کردن خودروها تسهیل شود.

    عضو کمیسیون عمران در مجلس نهم، با بیان اینکه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در  پایتخت یک الویت است، تصریح کرد: برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده باید فکر اساسی کرد.

    وی با یادآوری طرح جایگزینی تاکسی‌های فرسوده در کشور، گفت: متاسفانه در این طرح به شرایط اقتصادی صاحبان تاکسی‌ها  بی توجهی شده و دولت با بستن قرارداد با ایران خودرو خودروهایی را جایگزین کرده که افراد از پس پرداخت هزینه های آن  بر نمی آیند؛ درحالی که در جایگزینی خودروهای فرسوده نباید شرایط اقتصادی کلانشهرها را با شهرهای کوچک مقایسه کرد؛ اکثر صاحبان تاکسی ها در شهرهای کوچک به خاطر مشکلات اقتصادی و کمبود درآمد نمی تواند قسط تاکسی جدید خود را بپردازند.

    چهاردولی ادامه داد: مشکلات نقدینگی، تسهیلات اندک بانکی باعث شده که صاحبان تاکسی های فرسوده در شهرهای کوچک رغبتی به از رده خارج کردن خودروی فرسوده خود نداشته باشند این در حالی است که دولت بدون توجه به شرایط همان میزان اقساطی که به کلانشهرها اختصاص داده را برای شهرهای کوچک در نظر گرفته است.

    نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ارائه وام با سود بالا به صاحبان تاکسی ها دردی را دوا نمی‌کند، گفت:  بهتر است دولت به فکر ارائه وام با بهره پایین باشد؛  ارائه وام به تاکسیداران باید متناسب با موقعیت و شرایط اقتصادی شهرهای کشور باشد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت از رده خارج کردن ناوگان فرسوده حمل ونقل عمومی تاکید کرد و افزود: طبق اصل اقتصاد مقاومتی دولت باید موضوعات غیرضروری را حذف و به موضوعات ضروری بپردازد.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو