فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۵۸۶»

هوای مشهد در وضعیت هشدار

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با افزایش ناگهانی حجم آلاینده ها کیفیت هوای شهر مشهد در دومین روز اسفند در وضعیت هشدار قرار گرفت.

هوای مشهد در وضعیت هشدار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، حمید صالحی افزود: بر اساس گزارش ساعت هفت و 30 دقیقه ایستگاههای سنجش آلودگی میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد 134 پی.اس.آی و فراتر از حدمجاز است.

    وی ادامه داد: در مدت مشابه دیروز اول اسفند شاخص کلی کیفیت هوای این کلانشهر 83 پی.اس.آی و در شرایط سالم قرار داشت اما امروز شاهد افزایش چشمگیر حجم آلاینده ها در هوای تنفسی مشهد هستیم.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: میزان آلودگی هوا در 13 ایستگاه مشهد شامل خیام شمالی، چمن، سرافرازان، کریمی، سجاد، ماشین ابزار، خیام جنوبی، نخریسی، سمزقند، تقی آباد، آوینی، حرم مطهر و لشگر بالاتر از حدمجاز قرار دارد.

    وی افزود: از مجموع 20 ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر در مشهد شاخص کلی کیفیت هوا در 65 درصد ایستگاهها امروز بالاتر از حد مجاز و در وضعیت هشدار است.

    صالحی ادامه داد: ایستگاههای خیام شمالی با 173، چمن با 175، سرافرازان با 169، کریمی 166، سجاد 157 و ماشین ابزار با 153 پی.اس.آی از جمله آلوده ترین ایستگاههای صبح امروز در شهر مشهد است.

    وی گفت: همچنین ایستگاههای خیام جنوبی با 134، نخریسی با 120، سمزقند با 116، تقی آباد با 108، آوینی با 107، حرم مطهر با 106 و لشگر با 102 پی.اس. آی دیگر نقاط آلوده امروز در مشهد هستند.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر مشهد خودداری کنند و همچنین عموم مردم فعالیتهای ورزشی در فضای باز را به زمان دیگری موکول کنند.

    قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.

    همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود. وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.

    روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد رفت و آمد می کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو