فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین:

محورهای اصلی قزوین به سامانه های جدید کنترل هوشمند مجهز می شود

عصر خودرو- مدیر کل حمل و نقل و پایانه های قزوین گفت: به منظور کاهش تصادفات و تلفات جاده ای محورهای اصلی و آزاد راههای استان قزوین مجهز به سامانه های جدید کنترل هوشمند تخلفات عبور و مرور می شوند.

محورهای اصلی قزوین به سامانه های جدید کنترل هوشمند مجهز می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، رحمت شعبانی  اظهار داشت: به منظور ارتقاء سطح ایمنی و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نصب  یک هزارو 879 سامانه جدید کنترل هوشمند عبور و مرور را در دستور کار خود دارد.

    وی بیان کرد: در این راستا محورهای مواصلاتی اصلی و آزاد راههای استان قزوین  به 23 سامانه هوشمند جدید ثبت تخلفات عبور و مرور علاوه بر 6 سامانه قبلی تجهیز می شود.

    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین افزود: این طرح در دو فاز اجراء می شود که فاز اول آن از مهر ماه سال جاری آغاز شده است و تا اسفند ماه 1394 به بهره برداری کامل خواهد رسید.

    شعبانی تصریح کرد: در این فاز محورهای آزاد راههای آبیک- قزوین، قزوین-زنجان، قزوین-رشت و محورهای قدیم قزوین- رشت و قزوین – آبیک مجهز به این سامانه ها خواهند شد و در فاز دوم که از بهمن ماه امسال آغاز شده است شامل محورهای قزوین- همدان، قزوین- بوئین زهراء و بوئین زهراء- ساوه می شود.

    وی خاطر نشان کرد: سهم محورهای فوق80 درصد تردد کل استان را شامل می شود سامانه های کنترل تخلفات عبور و مرور یکی از اجزای سیستم های هوشمند حمل و نقل به شمار می آیند که عمدتا برای کنترل ترافیک جاده ای از آنها استفاده می شود، انتظار می رود با نصب سامانه های کنترل هوشمند کاهش تعداد تصادفات فوتی و جرحی در جاده های استان را شاهد باشیم.

    شعبانی گفت: عدم امکان کنترل تمامی نقاط جاده ها در تمامی ساعات شبانه روز و ثبت کلیه تخلفات توسط عوامل انسانی و همچنین محدودیت های ثبت تخلفات عبور و مرور در روش سنتی به هنگام توقف خودروی متخلف برای اعمال قانون نیز، وقفه ای در روند کنترل ایجاد می شود که ممکن است باعث عدم شناسایی و توقف خودروهای دیگری که در همان زمان با سرعت غیرمجاز حرکت می کنند شود.

    وی افزود: سامانه های جدید کنترل هوشمند عبور و مرور جاده ای قادر به ثبت انواع تخلفات رانندگی اعم از سرعت غیر مجاز، عدم رعایت فاصله طولی با خودرو جلویی و ... که از علل مهم وعمده بروز تصادفات منجر به فوت و جرح در جاده ها است را خواهد داشت، همچنین درصد بیشتری از تخلفات را ثبت، مستند سازی و جهت تشکیل و تکمیل پرونده از طریق رسانه های نوین برخط به مراکز ذیربط ارسال می کنند که خود باعث افزایش میزان بازدارندگی خواهد بود.

    شعبانی تاکید کرد: ثبت تخلف سرعت لحظه ای و سرعت متوسط در حد فاصل محل نصب دو دوربین، عبور و مرور وسائل نقلیه از باند عبور غیر مجاز، عدم رعایت فاصله از خودروی جلویی «حداقل 2 ثانیه» و... از قابلیت های اساسی این سامانه های جدید است.

    وی یادآور شد: همه سامانه های منصوبه، بصورت زنجیره ای عمل کرده و تخلفات ثبت شده در این سامانه ها بصورت آنلاین به مرکز اجرائیات پلیس راه ارسال و ضمن صدور برگ جرائم در پرونده متخلفین درج خواهد شد و در صورت ثبت تلفن همراه مالک خودرو در سیستم پلیس راهور از طریق ارسال یک پیام کوتاه به مالک خودرو اطلاع رسانی می شود.

    شعبانی با آرزوی سلامتی و سفری خوش برای تمامی هموطنان عزیز توجه به رعایت قوانین ومقررات راهنمایی و رانندگی و پایبندی به نکات ایمنی را لازمه سفری ایمن و بی خطر دانست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط