فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۱۳۷۳»

افزایش ۶۰۰۰ درصدی قیمت بنزین در ونزوئلا

عصر خودرو- دولت ونزوئلا، پس از دو دهه، قیمت بنزین را بیش از ۶۰ برابر افزایش داد به طوری که قیمت هر لیتر بنزین در این کشور از ۹.۷ سنتاوو (کوچکترین واحد پول این کشور) به ۶ بولیوار رسید.

افزایش ۶۰۰۰ درصدی قیمت بنزین در ونزوئلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه « عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، بنزین در ونزوئلا که ارزان ترین قیمت را در کل جهان دارد، از یارانه سنگین دولتی بهره مند بود، به طوری که پنج گالن بنزین در این کشور تنها یک سنت قیمت داشت.

    پرداخت یارانه سنگین بنزین سالانه 12 میلیارد دلار برای دولت ونزوئلا هزینه دارد و باعث تجارت سودآور قاچاق بنزین در مرز ونزوئلا با کلمبیا شده است.

    نیکلاس مادورو در گذشته به طور ضمنی از افزایش قیمت سوخت به عنوان راهکاری برای ارتقای درآمدهای این کشور در بحبوحه کاهش قیمت نفت سخن گفته بود اما، بارها از اجرای این کار منصرف شد؛ زیرا بسیاری از مردم ونزوئلا سوخت ارزان را حق طبیعی خود می دانند.

    ونزوئلا چندین دهه است که برای بنزین و گازوئیل در داخل این کشور یارانه پرداخت می کند. افزایش قیمت بنزین در سال 1989 میلادی در ونزوئلا باعث بروز شورش های سه روزه ای شد که به کشته شدن صدها تن انجامید.

    به‌گزارش یورونیوز، یکی از تدابیر نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا برای مقابله با بحران اقتصادی در کشور، افزایش شدید و بی‌سابقه بهای بنزین است. بهای بنزین سوپر با افزایش باورنکردنی 6000 درصدی، از یک صدم سنت دلار آمریکا به 6 سنت افزایش یافته است.

    تغییر در نرخ برابری ارزی بولیوار، واحد پولی ونزوئلا با دلار آمریکا از دیگر اقدامات نیکلاس مادورو است. رییس‌جمهور ونزوئلا در این رابطه گفت: نرخ برابری ارزی با دلار آمریکا از هر دلار 6.30 بولیوار به هر دلار 10 بولیوار افزایش می‌یابد. ماموریت ما شامل حمایت از شهروندان در بخشهای مختلف و اساسی از جمله بهداشت، دارویی و مواد غذایی می‌شود.

    افزایش 20 درصدی حقوق و دستمزدها از دیگر اقدامات رییس‌جمهور ونزوئلا است و این درحالی است که مردم این کشور هم‌اکنون باید با نرخ تورم بیش از 141 درصدی دست و پنجه نرم کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو