فونیکسریمکسبهتام

رقابت بیشتر برای ساخت خودروهای خودران

عصر خودرو- ساخت خودرویی که بدون دخالت راننده هدایت شود اگرچه تا چند سال قبل خیال پردازانه به نظر می رسید اما حالا این خیال پردازی در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

رقابت بیشتر برای ساخت خودروهای خودران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، خودروسازانی که طراحی و ساخت این خودروها را از سال ها قبل آغاز کرده اند حالا وعده می دهند که این خودروها در آینده ای نزدیک به خیابان ها خواهند آمد .

    کیا جدیدترین خودروسازی است که سرمایه‌گذاری برای ساخت خودروهای خودران را اعلام می‌کند. این خودروساز کره‌ای قصد دارد تا سال 2030 خودروهای خودران به بازار عرضه کند. کیا اعلام کرده است که  تا سال 2030 با استفاده از فناوری خودران، خودروهای تمام اتوماتیک به بازار عرضه خواهد کرد .

    پیش از این چند خودرو ساز بزرگ از جمله تویوتا ، آئودی ، بی ام دبلیو و مرسدس بنز  طراحی و ساخت خودروهای خودران را آغاز کرده اند .
    فورد نیز اعلام کرده است، با هدف سرعت بخشیدن به روند طراحی خودروهای تمام اتوماتیک، قصد دارد شمار خودروهای خودران آزمایشی خود در آمریکا را به 30 دستگاه افزایش دهد و پیش‌بینی کرده است خودروهای خودران تا سال 2020 وارد بازار آمریکا شوند.
    ولوو نیز قصد دارد 100 خودرو خودران را  در سال 2017 در  سوئد آزمایش کند .
    شرکت  گوگل تا کنون بیشترین اخبار مربوط به گسترش و ساخت خودروهای خودران را به خود اختصاص داده است.
    در سال 2015 اولین خودروهای خودران گوگل به صورت آزمایشی و محدود مورد استفاده قرار گرفتند و یش‌بینی می‌شود که فناوری خودروی خودران گوگل تا سال 2017وارد بازار شود.
    همچنین گوگل در تلاش است، بعد از پیمودن 1.4 میلیون مایل مسیر مختلف توسط خودروهای خودران خود در نقاط مختلف کالیفرنیا آنها را به قابلیت شارژ بی سیم هم مجهز کند.
    با وجود این که ایده‌ اولیه‌ خودروهای خودران از گوکل بوده است، اما در حال حاضر بی ام دبلیو و آئودی از جمله   خودروسازانی  هستند که در زمینه‌ گسترش فناوری خودروهای خودران پژوهش‌هایی را انجام می‌دهند و تست‌های زیادی هم در این حوزه انجام داده‌اند.
    برخی خودروهای امروزی به مجموعه ای از تکنولوژی ها برای عرضه خودروهای نیمه مستقل  مجهز شده اند .
    در حالی که تکنولوژی هایی مانند کروز کنترل تطبیقی ، سیستم پارک اتومات  در برخی خودروهای جدید استفاده می شوند اما  برخی کارشناسان پیش بینی می کنند خودروهای کاملا مستقل و بدون نیاز به دخالت راننده زودتر از سال 2025 عرضه نشوند.
    با وجود برتری‌های بسیاری که خودروهای خودران دارند،  معایب و کاستی‌هایی هم در این زمینه وجود دارد . اصلی‌ترین مشکل قوانین مرتبط با مسوولیت تصادفاتی است در کشورهایی که از این خودروهای استفاده می‌کنند پیش خواهد آمد.
    علاوه بر آن، پیش‌بینی می‌شود بسیاری از راننده‌ها از اینکه کنترل کامل وسیله‌ نقلیه‌ خود را به یک کامپیوتر بسپارند حس خوبی نداشته باشند.
    شرکت پورشه یکی از خودروسازانی است که با توجه به این نکته اعلام کرده است تمایلی به ساخت خودروهای خودران ندارد.
    این خودروساز که با تولید خودروهای اسپورت، در میان برترین برندهای خودروساز دنیا قرار دارد،  اعلام کرده است که برنامه ای برای ساخت خودروهای خودران ندارد.
    شرکت لامبورگینی نیز که یکی دیگر از شرکت های تابعه گروه فولکس واگن است، اظهارات مشابهی را درباره روند حرکت به سمت خودروهای خودران مطرح کرده است.
    با این وجود کارشناسان معتقدند خودروهای خودران انقلابی در حمل و نقل به وجود خواهند آورد.
    اما مهم ترین نگرانی در مورد آنها میزان امنیت این خودروها است. گوگل خودروهای بدون نیاز به راننده خود را به حسگرها و نرم افزارهای متنوعی مجهز کرده تا اعتماد و امنیت را برای سرنشینان آنها به ارمغان آورد.
    این خودروها نسبت به خودروهای دیگر گردتر بوده و انحنای بیشتری دارند تا اشعه های لیزر، رادارها و دوربین های نصب شده در آنها بتوانند اشیای موجود در محیط اطراف را به راحتی کشف و شناسایی کنند.
    خودروهای یاد شده همچنین مجهز به باتری های الکتریکی هستند و محیط درون آنها برای نشستن و ماشین سواری طراحی شده و نه رانندگی.
    تلاش گوگل برای عرضه خودروهای خودران از سال 2009 آغاز شد و انتظار می رود در آینده نزدیک استفاده عمومی از این محصولات آغاز شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو