فونیکسریمکسبهتام

لوکس‌سواری فقط با ۵۰۰میلیون تومان +عکس

عصر خودرو- دیگر برای خریدن یک خودرو لوکس نیازی به خرج‌های میلیاردی نیست و گاهی با ۵۰۰ میلیون تومان هم می‌توان این خودروها را خرید.

لوکس‌سواری فقط با ۵۰۰میلیون تومان +عکس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از صبحانه، اگر یادتان باشد، تا چند سال پیش، طبقه مرفه ایرانی چند خودرو را برای تردد انتخاب می‌کردند که گویای وضع مالی صاحبان‌شان بود. معمولا این خودروها با قیمت‌های بالا معامله می‌شد و گاهی به بیش‌از یک میلیارد تومان هم می‌رسید. افراد ثروتمند و مشهور در اکثر نقاط جهان از این خودروهای لوکس استفاده می‌کنند.

    در ایران هم همین مساله صادق بود. یعنی هنرمندان، ورزشکاران و ثروتمندان مطرح معمولا  با انتخاب این خوش‌رکابان پا به ترافیک سنگین تهران می‌گذاشتند. هنگام ترافیک وقتی این خودروها از کنار شما عبور می‌کنند، چشمانتان به آنها خیره می‌شوند.

    زیرا چنان جذابیت این اتاق‌های کنفرانس لوکس متحرک زیاد است که هر ماشین‌باز و غیر‌ماشین‌بازی را مجذوب خود می‌کند. اما امروز شرایطی متفاوت در بازار خودرو حاکم است.

    برای لوکس‌سواری واقعی باید خودرویی صفر را انتخاب کنید و اگر در رده‌جهانی لوکس بزرگ به حساب آید، به احتمال زیاد حدود دو میلیارد تومان هزینه دارد. بعضی اوقات این میزان هزینه به رده‌های خاص قیمتی نزدیک می‌شود و حتی به چهار میلیارد تومان برای متقاضی خواهد رسید.

    با توجه به ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی، بیشتر این خودروهای لوکس به‌خاطر حجم موتور دیگر به بازار ایران ورود نمی‌کنند. برخی ‌از نسخه‌های قدیمی طرح‌جهانی، هنوز به چشم ایرانیان خاص و منحصر به‌فرد و تا حد زیادی خاص به حساب می‌آید.

    اما غافل از آن که دیگر برای خریدن این خودروها نیازی به خرج‌های میلیاردی نیست و گاهی با 500 میلیون تومان هم می‌توان این خودروها را خرید. هرچند خرید خودرویی با همین قیمت هم برای بسیاری از مر دم امکان‌پذیر نیست و آرزو به حساب می‌آید.

    ولی با در نظر گرفتن افت قیمت این خودروها و نگاهی به بازار خودروهای برند با اتاق متوسط، می‌توان به این نتیجه رسید که این مجلل‌های چهار چرخ، آن‌چنان هم گران نیستند. در این بخش به معرفی سه خودرو در این رده قیمتی می‌پردازیم که در بازار جهانی در دوره زمانی خود جزو بهترین خودروهای لوکس به حساب می‌آمدند و همچنان برای ما ایرانیان بهترین خودروهای لوکس هستند.

    مرسدس‌بنز S500

    ستاره سه‌پر بنز، خود نماد اصالت، کیفیت و تجمل است. چه برسد که بحث بر سر بزرگ‌ترین اتاق این کمپانی مطرح جهانی باشد. کمپانی مرسدس‌بنز، اتاق S خود را به‌عنوان لوکس‌ترین و اشرافی‌ترین خودروی خود می‌شناسد و در عمل هم ثابت کرده است هر ساله می‌تواند با طراحی دقیق خود بهترین جوایز و امتیازات جهانی را دریافت کند.

    نسخه S500 خودرویی است که در ایران به‌عنوان بهترین نوع از اتاق S وارد شده است. البته برخی با چسباندن لوگو S63 و S65 سعی در خاص نشان دادن خودرو خود دارند که زیاد قابل استناد نیست. اتاق W221 این خودرو را می‌توان به‌عنوان محبوب‌ترین کلاس S در بازار ایران دانست که با مدل‌های سال 2006 تا 2013 بیشتر در بازار یافت می‌شوند. البته کمپانی بنز در نسخه‌هایی محدود، W221 را با مدل 2014 هم عرضه کرده است. با آمدن اتاق W222 در سال 2014 شاهد بودیم که قیمت S کلاس صفر همین اتاق قیمت بالای یک میلیارد را تجربه کرد و امروز نسخه 2015 این خودرو قیمتی نزدیک به سه‌میلیارد و 500 میلیون تومان را دارد.

    این در حالی است که اتاق W221 هنوز در ایران قدیمی نشده است و طرفداران خاص خود را دارد. برای خرید یک دستگاه S500 مدل 2010 با مشخصاتی مثل بی‌رنگ بودن بدنه، کارکردی زیر 70 هزار کیلومتر و فنی سالم، هزینه 500 میلیون یا کمتر را باید بپردازید. اگر هم بخواهید می‌توانید یک S350 بخرید و پشت آن لوگو S500 را بچسبانید و حدود 100 میلیون تومان در مدل 2010 صرفه‌جویی کنید. از ویژگی‌های خاص بنز S500 می‌توان به موتور 5/5 لیتری 382 اسب بخاری با گشتاور 530 نیوتون‌متر اشاره کرد. همچنین گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک هفت دنده بوده که با توجه به سفارش، قدرت را به چرخ‌های عقب یا چهار چرخ توزیع می‌کند. شتاب این خودرو 1940 کیلوگرمی به لطف موتور هشت سیلندر قدرتمند، کمتر از 5/5 ثانیه است و سقف سرعت آن به صورت هوشمند به 250 کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود و نمی‌توان از ایمنی W221 ایرادی گرفت.

    همین بس که این خودرو به امکاناتی مجهز است که برخی خودروسازان دیگر سال 2016 هنوز در پی رسیدن به آنها تلاش می‌کنند. سقف پانورامیک، سیستم VIP ردیف عقب، مانیتورهای عقب، صندلی‌های برقی با ماساژور، رادار هوشمند، تنظیم ارتفاع اتوماتیک، دنده پشت فرمان، نورپردازی کابین، پرده‌های برقی و... از امکانات ویژه این خودرو به حساب می‌آید. با نگاهی به جامعه و واکنش مردم در خیابان به دید S500 اتاق W221 می‌توان به این نکته رسید که یک بنز همیشه خاص می‌ماند.

    BMW 750Li

    رقیب اصلی و آلمانی بنز S کلاس در بازار جهانی، ب‌ام‌و سری 7 است و همیشه این دو خودرو هوادارانی دارند که بیشتر وقت‌شان را صرف رجزخواندن برای هم می‌کنند.

    محبوب‌ترین ب‌ام‌و سری 7 هم در ایران به‌دوره‌ای برمی‌گردد که از سال 2008 تا 2014 وارد بازار ایران شد. البته خرید این خودرو در ایران تا سال 2012 به راحتی انجام می‌شد و پیدا کردن نسخه 2013 و 2014 آن کاری بسیار دشوار است. 750Li را می‌توان به‌عنوان قوی‌ترین سری 7 ایران دانست.

    البته نسخه 760 این خودرو هم به ایران آمده است، ولی به‌ندرت دیده می‌شود و احتمال دارد بسیاری از نمایشگاه‌داران هم تا به حال آن را ندیده باشند. سری 7 با وجود اینکه به‌عنوان اتاق لوکس ب‌ام‌و شناخته می‌شود، ولی در نسخه‌های ساده نیز عرضه شده است که امکانات خاصی ندارد و بیشتر اتاق لوکس را از بیرون به رخ دیگران می‌کشاند. با عرضه نسل جدید سری 7 در سال 2015، نسل قبلی این خودرو که در بازار ایران طرفدار دارد به‌عنوان خودرویی منسوخ در بازار جهانی شناخته شد.

    ولی هنوز F01/02 در ایران طرفدار دارد و کسی آن را به‌عنوان خودرویی قدیمی نمی‌شناسد. اگر امروز بخواهید یک 750Li مدل 2011 با کارکرد کمتر از 60 هزار کیلومتر و بدنه بدون رنگ تهیه کنید، در نسخه سه کلید که مدلی با آپشن‌های خوب به‌حساب می‌آید، حدود 480 تا 520 میلیون تومان قیمت دارد. البته نسخه تک‌کلید این خودرو قیمتی نزدیک به 420 میلیون تومان و چه‌بسا پایین‌‌تر در بازار دارد.

    این خودرو موتور 4/4 لیتری تویین‌توربو دارد که 407 اسب‌بخار قدرت را با 600 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس این خودرو از نوع شش‌سرعته است و قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. نسخه دو دیفرانسیل این خودرو در بازار ایران بسیار نایاب است. شتابگیری 750Li طبق آمار اعلام شده از بنز S500 بهتر است و یک‌دهم ثانیه شتابگیری بهتری دارد.

    سرعت این خودرو هم مثل بنز S500 به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. قاعده تغییر نام در ب‌ام‌و سری 7 هم برقرار است و با خرید نسخه ارزان‌‌تر 740 می‌توانید پول خود را پس‌انداز کنید و بعدا با چسباندن لوگو 750، خودنمایی بیشتری را در سطح شهر داشته باشید.

    پورشه پانامرا 4S

    پورشه را می‌توان برندی لوکس و اسپرت در ایران دانست. پانامرا، این برند به عنوان سدانی شناخته می‌شود که در کنار لوکس بودن، ظاهر و باطن اسپرت را در خود نگه داشته است.


    خودروی سدان فست‌بکی که می‌تواند همه را در یک نگاه مجذوب خود کند. نسخه 4S این برند در روزهای اول عرضه قیمتی زیر 300 میلیون تومان داشت و بعد از آغاز موج گرانی، به قیمت بالای یک میلیارد تومان هم رسید. با عرضه نسخه ساده و توربوی این خودرو، 4S را می‌توان به‌عنوان مدلی شناخت که همیشه جذابیت خود را داشته است.

    اتاق لوکس و طراحی فوق‌العاده آن باعث شده است با گذشت سال‌ها، این خودرو برای مالکان خاص تلقی شوند و وقتی از پشت شیشه به مالک آن نگاه می‌کنید، بدون تردید راننده را یکی از مرفهان جامعه بدانید. 4S موتور 4/8 لیتری توربو دارد. همچنین این موتور با هشت سیلندر قدرت 400 اسب بخار را با 500 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و با گیربکس هفت‌دنده اتوماتیک دو کلاچه قدرت تولیدی را بین چهار چرخ توزیع می‌کند. شتاب پانامرا 4S حدود 5 ثانیه اعلام می‌شود که به نسبت رقبا بازار ایران، یکی از بهترین و پرشتاب‌ترین خودروهاست.

    حداکثر سرعت این خودرو 282 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. وقتی که برای خریدن یک پانامرا 4S مدل 2010 می‌روید، می‌توانید نسخه‌ای با کارکرد زیر 40 هزار کیلومتر پیدا کنید که قیمتی زیر 495 میلیون تومان را دارد. با کمی گشت‌وگذار شاید بتوانید این نمونه خودرو را تا 450 میلیون تومان معامله کنید. یکی از دلایل افت قیمت شدید پورشه، نرخ خدمات گران و قطعات کمیاب این خودرو است.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو