فونیکسریمکسبهتام

فولکس واگن:

نیازی به فراخوان خودروهای مجهز به ایربگ تاکاتا نیست

عصر خودرو- فولکس واگن اعلام کرد که به فراخوان آندسته از خودروهای خود که به ایربگهای تاکاتا مجهز هستند، تمایلی ندارد.

نیازی به فراخوان خودروهای مجهز به ایربگ تاکاتا نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر خودرو» به نقل از اتوگاید، اگرچه این خودروساز آلمانی 680 هزار دستگاه خودروی مجهز به ایربگ ژاپنی تاکاتا را فراخوانده ولی به سازمانهای مقرراتی ایمنی اعلام کرد که معتقد است این فراخوان لازم نبوده است.

    اما از آنجا که فولکس واگن در حال حاضر به دلیل دیگر رسوایی مربوط به تقلب در تست های آلایندگی در موضع تدافعی قرار گرفته، در نهایت با این فراخوان موافقت کرده است.

    اسنادی که روی وبسایت سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا قرار گرفته حاکی از اینست که فولکس واگن اعلام کرده که درخواست برای فراخوان بیشتر مدلها بیش از حد گسترده است و بیشتر ایربگهای تاکاتا که روی خودروهای فولکس و آئودی نصب هستند در کارخانه تاکاتا در فرایبورگ آلمان ساخته شده اند و این ایربگها همانند ایربگهای ساخته شده در آمریکا و مکزیک که گفته می شود مشکل دارند، هیچ نقصی ندارند.

    فولکس همچنین گفته که نقص فنی ایربگهای ساخته شده در مکزیک و آمریکا به دلیل ناتوانی این کارخانه ها در کنترل رطوبت بوده ولی کارخانه تاکاتا در فرایبورگ مجهز به سیستم تهویه مطبوع است.

    سازمانهای نظارتی و قانونگذاری آمریکایی اعلام کرده اند که تاکاتا در ایربگهای خود از مواد شیمیایی همچون نیترات آمونیوم استفاده می کند که باعث میشود ایربگ با نیروی بیشتری باد شود.

    نیترات آمونیوم ماده ای است که بویژه در نواحی مرطوب با گذشت زمان در معرض خرابی قرار دارد و ماده تغییر یافته می تواند انفجاری ایجاد کند که نیروی آن برای منفجر کردن کپسول باد کننده ایربگ کافی خواهد بود و اصابت ترکشهای این کپسول به سرنشینان مرگبار خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو