فونیکسریمکسبهتام

حقانی:

ناوگان اتوبوسی فرسوده در شأن مردم نیست

اتوبوس‌های جدید باید اضافه شود

عصر خودرو- رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ناوگان اتوبوسی فرسوده در شأن مردم نیست، گفت: باید اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید را به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اضافه کنیم.

ناوگان اتوبوسی فرسوده در شأن مردم نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر خودرو» به نقل از ایلنا، محمد حقانی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی براینکه مردم ما مستحق ناوگان ریلی، زمینی و هوایی کهنه نیستند، گفت: ما ملتی متمدن و صاحب فکر هستیم؛ بنابراین ملتی با این شاخصه‌ها باید همواره از بهترین‌ها برخوردار باشد و این فرمایش رئیس جمهور عین واقعیت است.

    وی با اشاره به اینکه نیمی از ناوگان اتوبوسی ما در کلان‌شهر‌ها به خصوص در تهران فرسوده است و تولید آلایندگی دارند که این در شان مردم نیست؛ ادامه داد: مینی‌بوس‌هایمان نیز کاملا آلایندگی تولید می‌کنند.

    زیرساخت‌ها ناقص و فرسوده است

    حقانی با تاکید براینکه تاکنون باید 75 درصد از زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی آماده می‌شد، اظهار کرد: متاسفانه الان بسیاری از این زیرساخت‌ها ناقص یا فرسوده است، اما در بحث ساخت بزرگراه و پل و... از 75 درصد گذشته‌ایم و به 90 درصد رسیده‌ایم. در طرح جامع ترافیک شهر تهران باید در خصوص زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در سال 1404 به 75 درصد برسیم، اما در بخش بزرگراهی این میزان را رد کرده‌ایم که بسیار بد است، زیرا این موضوع به معنای آن است که با ساخت راه و بزرگراه از خودروهای تک سرنشین برای حضور در خیابان‌ها دعوت می‌کنیم.

    رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه در کشورهای دیگر بیش از کشور ما خودرو وجود دارد اما در مواقع خاص از آن استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌های حمل‌ونقل را بر مبنای اولویت حمل‌ونقل ریلی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی قرار دهیم.

    دولت به نوسازی ناوگان اتوبوسی کمک کند

    وی افزود: برابر قانون دولت باید به نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسی کمک کند که دولت گذشته هیچ کمکی دراین زمینه نکرد. همچنین باید تلاش خود را مصروف این قضیه کنیم که نیمی از بودجه شهرداری تهران صرف ساخت مترو شود.

    حقانی با بیان اینکه در حال حاضر 7500 دستگاه اتوبوس داریم که 500 دستگاه آن از رده خارج هستند، عنوان کرد: براساس طرح جامع ترافیک شهر تهران باید برای جمعیت 10 میلیونی شهر تهران 11تا 12 هزار دستگاه اتوبوس داشته باشیم که این تعداد اتوبوس را نداریم و تعدادی از آنچه که داریم نیز از رده خارج هستند.

    این عضو شورای شهر افزود: درحال حاضر 3500 دستگاه اتوبوس نیز کاملا فرسوده بوده و تولید آلایندگی می‌کنند، لذا باید اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید را به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اضافه کنیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو