فونیکسریمکسبهتام

شگردجدید سرقت خودروهای مدل بالا لو رفت

عصر خودرو- رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: سارقان خودروهای مدل بالا که با استفاده از زنان بدپوشش از چند استان کشور سرقت می کردند، توسط کارآگاهان پلیس اصفهان دستگیر شدند.

شگردجدید سرقت خودروهای مدل بالا لو رفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ ستار خسروی درباره این خبر گفت: از سه ماه گذشته کارآگاهان این پلیس در جریان شکایت هایی مبنی بر سرقت خودروهای مدل بالا با شگردهای مشابه در شهر های اصفهان، کرج و تهران قرار گرفتند که در پی آن سرقت های مسلحانه ای نیز از خریداران این نوع خودروها در شهر شیراز صورت گرفت.

    وی ادامه داد: بلافاصله یک تیم تخصصی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت تشکیل و تحقیقات وسیعی در این زمینه آغاز و مشخص شد تمامی سرقت ها با شیوه طعمه قرار دادن زنان بد پوشش انجام شده است.

    وی در خصوص شگرد سارقان، گفت: دراین نوع سرقت ها زنان بد پوشش، در مسیر خودروهای مدل بالا ایستاده و با طرح دوستی، سوار بر آن می شدند اما راننده را به بهانه خرید تنقلات از خودروی خود پیاده و بلافاصله با کمک هم‌دستان شان، اتومبیل را به سرقت می بردند.

    خسروی افزود: متهمان پس از سرقت، خودرو رابه شیراز منتقل و اقدام به تبلیغ فروش خودروهای مدل بالا در سایت های اینترنتی و درج آگهی در روزنامه ها می کردند و وقتی متقاضی با شماره تلفن ارائه شده تماس می گرفت از او می خواستند که با چک رمزدار به دفتر کار آنها مراجعه کند.

    وی عنوان کرد: پس از مراجعه متقاضیان به دفتر، متهمان با تهدید سلاح کمری دست و پای آنها را بسته و پس از ضرب و جرح و تزریق آمپول بی حسی به دست و گردنشان اموال آنها را سرقت و سریعاً به یکی از صرافی ها مراجعه و چک رمزدار را به پول نقد تبدیل و متواری می شدند.

    سرهنگ خسروی اظهار داشت: با توجه به اهمیت این پرونده و خطرناک بودن نوع سرقت هایی که توسط اعضای این باند انجام شده، تحقیقات پلیس در نهایت دقت و ظرافت تمام برای دستگیری این باند ادامه یافت که سرانجام طی دو عملیات مشترک در اصفهان و شیراز، سه متهم مرد و سه زن این باند شناسایی و دستگیر شدند.

    وی گفت: با دستگیری متهمان، همدست دیگر آنها نیز طی عملیاتی در شهرستان کرج، در حالیکه قصد خروج از کشور را داشت، دستگیر شد.

    وی ادامه داد: از متهمان چهار دستگاه خودروی مدل بالا به همراه 30 هزار دلار وجه نقد که در آخرین سرقت به دست آورده بودند، اسپری فلفل و مدارک خودروهای مسروقه و تعدادی مدارک جعلی خودرو کشف شده است.

    رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: متهمان، دارای سابقه سرقت به عنف هستند و آثار جراحات وارده بر بدن شکات، حاکی از خشونت آنها است.

    خسروی درخصوص این گونه جرایم به مردم هشدار داد: برای خرید خودرو به آگهی های درج شده در سایت ها و روزنامه ها اطمینان نکرده و حتماً خودرو را در بنگاه های مجاز معامله کنند و در صورت مشاهده هرگونه رفتار مشکوک از سوی فروشندگان، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 با پلیس در میان بگذارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو