فونیکسریمکسبهتام

دو خودروساز بزرگ کره ای برای بازار ایران چه خواب هایی که ندیده اند

عصر خودرو- یونهاپ نیوز نوشت: شرکت های هیوندای موتور و کیا موتورز کره جنوبی قصد دارند در سال ۲۰۱۶، ۶۰ هزار دستگاه خودرو به ایران صادر کنند که نسبت به سال قبل رشد ۲.۵ برابری خواهد داشت.

دو خودروساز بزرگ کره ای برای بازار ایران چه خواب هایی که ندیده اند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، جئونگ جین هانگ، مدیر عامل شرکت هیوندای موتور گفت: «این گروه هدفگذاری فروش خود را نسبت به 25 هزار دستگاهی که سال گذشته به ایران صادر کرده بود، 140 درصد افزایش داده است.»

    صادرات محصولات شرکت هیوندای موتور به ایران در سال 2012 پس از تشدید تحریم ها علیه این کشور متوقف شد.

    همچنین این شرکت خودروسازی کره ای صادرات محصولات سی کی دی خود به ایران را افزایش خواهد داد. سی کی سی به محصولات نیمه مونتاژی گفته می شود که در بازار مقصد مونتاژ می شود.

    وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره قرار است برای حمایت از افزایش واردات شرکت های کره ای به ایران، این شرکت ها را در حل مشکلاتی که ممکن است در یافتن بازار جدید با آن مواجه شوند، یاری کند.

    جو هیونگ هوان، وزیر تجارت کره گفت: انتظار می رود صادرات به ایران امسال 5.8 درصد و در سال آینده 6.7 درصد رشد داشته باشد. دولت یک سیستم پرداخت ثابت ایجاد خواهد کرد و حمایت های مالی از شرکت های کره ای را تقویت خواهد نمود.

    وزیر تجارت و صنعت کره جنوبی گفت، کره جنوبی حمایت مالی جامعی از شرکت های کره ای که بخواهند وارد بازار ایران شوند، انجام خواهد داد.

    جو هیونگ هوان، وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی در دیدار با مدیران ارشد شرکت های کره ای نظیر هیونداری، ال جی، دائلیم و دیگر شرکت هایی که قصد ورود به بازار ایران را دارند گفت: «کمک های گسترده در سطح دولت به بنگاه های تجاری ای که بتوانند به بازار ایران دسترسی پیدا کنند، ارائه خواهد شد.

    وی افزود، قرار است روز 29 فوریه نشستی در سطح وزارتخانه با حضور هیئت های تجاری عالی رتبه برگزار شود، تا آنها برای ایجاد روابط جدید تجاری به ایران اعزام شوند.

    شرکت های کره ای هم گفتند، با لغو تحریم ها، اقتصاد ایران می تواند در سال های 2016 و 2017 به ترتیب رشدی 5.8 و 6.7 درصدی را تجربه کند. در عین حال، دسترسی به دارایی های بلوکه شده  به ارزش 100 میلیارد دلار موجب سرمایه گذاری های جدید در بخش زیرساخت های انرژی و پروژه های اجتماعی بالادستی خواهد شد. این به معنای ایجاد فرصت های تجاری بیشتر برای شرکت های کره ای خواهد بد.

    وزیر تجارت کره گفت: برای گسترش تجارت و سرمایه گذاری، سئول متعهد است تا سیستم پرداخت های فعلی به وون کره را ادامه دهد و  با استفاده از ارزهای دیگر، سیستم های پرداخت از انواع دیگر ایجاد نماید.. می توان یورو و ین ژاپن را در کنار ون مورد استفاده قرار داد.

    جو همچنین گفت، اقدامات لازم برای ایجاد یک سیستم حمایت مالی که بتواند به شرکت های کره ای برای گرفتن سفارش در ایران کمک کند، انجام خواهد شد. وی گفت، ایجاد یک ساز و کار اعطای وام هم مورد توجه قرار گرفته که می تواند به همکاری های مالی نزدیک تر بین دو کشور کمک کند.

    وزیر تجارت کره گفت، دولت اطلاعات لازم درباره ایران را در اختیار شرکت های کره ای قرار خواهد داد تا این شرکت ها بتوانند راحت تر بازار خود را توسعه دهند.

    وی تاکید کرد، برای توسعه روابط تجاری، شرکت های کره ای باید سرمایه گذاری های مشترکی انجام دهند و تکنولوژی خود را در قراردادهای مختلف در حوزه های خودرو، پتروشیمی و فولاد به ایران انتقال دهند. ساخت و ساز و احداث کارخانه در ایران نیز پتانسیل رشد دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو