فونیکسریمکسبهتام

سندروم تاکاتا مرسدس- بنز را هم گرفتار کرد

عصر خودرو- دایملر اعلام کرد که حدود ۸۴۰ هزار خودرو در آمریکا را به دلیل نقص ایربگ ساخت شرکت تاکاتا فرامی خواند.

سندروم تاکاتا مرسدس- بنز را هم گرفتار کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اتوگاید، اگرچه این خودروساز مشخص نکرده کدام یک از مدلها فراخوانده خواهند شد ولی گفت که این خودروها شامل 705 هزار دستگاه مرسدس-بنز و 136 هزار دستگاه ون دایملر هستند.

    دایملر برای این فراخوان 384 میلیون دلار از درآمد سال 2015 خود را کنار گذاشته است.

    سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا به دایملر اعلام کرده که برخی از ایربگهای معیوب شرکت ژاپنی تاکاتا روی خودروهای مرسدس- بنز و ون های دایملر نصب هستند.

    فراخوان مرسدس- بنز تازه ترین مورد فراخوان از سوی خودروسازان بزرگ بین المللی به دلیل نقص بادکننده ایربگهای شرکت تاکاتا است.

    سازمانهای نظارتی و قانونگذاری آمریکایی اعلام کرده اند که تاکاتا در ایربگهای خود از مواد شیمیایی همچون نیترات آمونیوم استفاده می کند که باعث میشود ایربگ با نیروی بیشتری باد شود.

    نیترات آمونیوم ماده ای است که بویژه در نواحی مرطوب در با گذشت زمان در معرض خرابی قرار دارد و ماده تغییر یافته می تواند انفجاری ایجاد کند که نیروی آن برای منفجر کردن کپسول باد کننده ایربگ کافی خواهد بود و اصابت ترکشهای این کپسول به سرنشینان مرگبار خواهد بود.

    تاکنون 10 نفر در جهان به دلیل ترکیدگی ناگهانی ایربگهای تاکاتا حین بازشدن جان خود را از دست داده اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط