فونیکسریمکسبهتام

ظرفیت‌های پلیمری برای قطعه‌سازان

عصر خودرو- مقطع زمانی کنونی نقطه‌عطف دیگری در صنعت خودرو کشور است که در صورت تدوین برنامه‌های راهبردی مناسب می‌توان به بهترین شکل از فرصت‌های ایجاد شده استفاده کرد، در غیراین صورت نه تنها فرصتی برای صنعت داخل ایجاد نخواهد شد بلکه تهدیدها و چالش‌هایی را نیز فراروی زنجیره ارزش صنعت خودرو کشور قرار خواهد داد.

ظرفیت‌های پلیمری برای قطعه‌سازان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، سمینار تخصصی «ظرفیت‌های صنایع پلیمری، فرصت‌های صنایع قطعه‌سازی کشور» به همت شرکت رازین پلیمر و همکاری خودروسازان داخلی و خارجی فعال در صنعت کشور و نیز انجمن‌های تخصصی مرتبط با قطعه‌سازی پلیمری برگزار شد. مشخص کردن خط مشی‌هایی برای تبیین تغییرات ایجاد شده در فضای کسب و کار این حوزه از صنعت و نیز ارائه راهکارهایی در این زمینه درباره این سمینار که با نگاهی علمی و رویکردی کاملا اجرایی برای قطعه‌سازان پلیمری و تامین‌کنندگان مواد مهندسی مرتبط با صنعت خودرو ترتیب داده شده که در نهایت جمع‌بندی‌هایی که در ادامه آمده به عنوان دستاوردهای کسب شده، تبیین شده‌است.

    1ـ لزوم ارتقای سطح کیفی و توان فنی فناوریک در کل زنجیره صنایع قطعه‌سازی (پلیمری) و تامین‌کنندگان مواد مهندسی و پلیمری مرتبط اعم از قطعه‌سازان، تامین‌کنندگان مواد مهندسی و نیز پتروشیمی‌هایی که تامین‌کننده مواد اولیه هستند.
    2ـ تکمیل زنجیره تامین بالادست در صنایع میان‌دستی و بالادستی پتروشیمی و رفع نواقص جهت ایجاد مزیت‌های رقابتی برای صنایع وابسته پایین‌دست به‌ویژه صنایع خودروسازی کشور با توجه به تنوع محصولات پلیمری پیشرفته‌ای که در این صنعت استفاده می‌شود.
    3ـ لزوم بازنگری در سیاست‌های تولیدی خودروسازان به منظور همسو کردن این بنگاه‌های پیشرو با الزامات رقابت در سطح بین‌المللی.
    4ـ برنامه‌ریزی برای استفاده از حداکثر توان کاپاندسازان تراز نخست ایران که سابقه همکاری موثر با خودروسازان را در سال‌های گذشته طی کرده‌اند و هم به لحاظ زیرساخت‌های لازم و نیز توان فنی و فناوریک در سطح تامین‌کنندگان برتر جهانی، حمایت‌کننده صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور بودند. و در پایان امید است با ادامه مسیر و برگزاری نشست‌ها و گردهمایی‌های تخصصی گام موثری در مسیر اعتلای صنعتی کشور برداشته شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو