فونیکسریمکسبهتام

قول وزیر به سرمایه‌گذاران خارجی

عصر خودرو- قیمت‌گذاری خودرو هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند، در حالی نعمت‌زاده چندی پیش از وعده خود به مسوولان پژو در مورد لغو قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت سخن گفته بود، که روز گذشته وی در جمع خبرنگاران حاضر در ایران خودرو بر تصمیم شورای اقتصاد مبنی‌بر انحصاری بودن بازار خودرو تاکید کرد. بنابراین مشخص نیست که وزیر صنعت و معدن و تجارت با توجه به اینکه قیمت‌گذاری خودرو قانونا همچنان در حیطه اختیارات شورای رقابت است، چگونه به مسوولان شرکت فرانسوی پژو قول قیمت‌گذاری خودرو براساس عرضه و تقاضا را داده است.

قول وزیر به سرمایه‌گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، به‌نظر می‌رسد که قیمت‌گذاری دستوری شورای رقابت به دغدغه‌ای برای خودروسازان خارجی حاضر در ایران یا شرکت‌هایی که قصد حضور در کشورمان را دارند تبدیل شده است .این شرکت‌ها هم‌اکنون با پدیده تازه‌ای روبه‌رو هستند که قبلاً تجربه آن را نداشتند. به‌همین دلیل است که این پدیده نادر (قیمت‌گذاری خودرو) به‌عنوان مانعی بر سر راه حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشورمان شناخته می‌شود. به عقیده یکی از دست‌اندرکاران صنعت خودرو، شرکت‌هایی همچون رنو هم‌اکنون خواهان خرید سهام برخی از خودروسازان کشورمان است تا تولید و فروش و خدمات پس از فروش را خود به‌دست بگیرد و این در شرایطی است که اگر هم تمایلی به فروش سهام شرکت موردنظر رنو باشد باز هم این شرکت اختیار کامل در حوزه قیمت‌گذاری محصولات و فروش را نخواهد داشت. با تمام این اوصاف به‌نظر می‌رسد که قیمت‌گذاری برای محصولات داخلی در حال حاضر به دغدغه‌ای برای بخش تولید تبدیل شده حال آنکه این موضوع سرمایه‌گذاری خارجی را نیز به‌نوعی تحت‌تاثیر قرار داده است.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط